۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۸۷۰۹۷
نماینده مجلس خبرگان:

فضای مجازی ابزاری نوین برای تبلیغ دین است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان، فضای مجازی را بهترین ابزار برای تبلیغ صحیح دین مبین اسلام دانست و تصریح کرد: همان طور که دشمنان برای هجمه های فرهنگی از این فضا استفاده می کنند ما نیز باید برای ترویج و جهانی شدن اسلام ناب از فضاهای مجازی به خوبی بهره گیریم.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به بیش از سه دهه توطئه افکنی دشمنان علیه ملت ایران، گفت: نظام سلطه برای نابودی نظام اسلامی از هر ابزار و توطئه ای استفاده کردند.

 

وی با بیان این که تلاش های مذبوح دشمن در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب با بمب گذاری و ترور شخصیت های اثرگذار انقلاب آغاز شد، افزود: دشمن فکر می کرد با ترور بزرگان این کشور می تواند مانع از توسعه و پیشرفت نظام اسلامی شود.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که پایه های نظام اسلامی علیرغم همه توطئه افکنی های دشمنان داخلی و خارجی هر روز مستحکم تر شد، بیان داشت: پس از ناکامی های متعدد در ناامنی های داخلی با اجیر کردن صدام هشت سال جنگ را به ملت ایران تحمیل کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با بیان این که ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با همه توان خود در برابر متجاوز خارجی ایستادگی کردند و حتی اجازه تصرف یک وجب از خاک میهن اسلام را به آنها ندادند، بیان داشت: دفاع مقدس نمادی از اقتدار و همبستگی ملت بزرگ ایران در برابر دشمنان بود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به این که امروز توطئه افکنی های دشمنان علیه نظام اسلامی وارد فاز جدیدی شده است، بیان داشت: رهبرمعظم انقلاب سال ها پیش موضوع تهاجم فرهنگی را مطرح کردند که متأسفانه در مقطعی مورد بی توجهی قرار گرفت.

 

امام جمعه رشت با بیان این که غرب با تهاجم علیه فرهنگ دینی جامعه اسلامی، هویت ارزشی نسل جوان جامعه ما را هدف گرفت، خاطرنشان کرد: هجوم فرهنگی بسیار خطرناک تر از هجمه های نظامی است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز هجمه های فرهنگی دشمنان در غالب شبکه های ماهواره ای و پایگاه های اینترنتی دنبال می شود، تصریح کرد: فضای مجازی امروز به عرصه تاخت و تاز دشمنان علیه مبانی دینی ما تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با بیان این که فضای سایبری معایب و مزایای خاص خود را دارد، گفت: باید تلاش کنیم معایب و فضای تخریبی آن به حداقل کاهش یابد و در تحکیم مبانی دینی جامعه از فضای مجازی بهره گرفت.

 

وی فضای مجازی را بهترین ابزار برای تبلیغ صحیح دین مبین اسلام دانست و تصریح کرد: همان طور که دشمنان برای هجمه های فرهنگی از این فضا استفاده می کنند ما نیز باید برای ترویج و جهانی شدن اسلام ناب از فضاهای مجازی به خوبی بهره گیریم.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که تبلیغ کارآمد دین امروز نیازمند بهره گیری از ابزار مناسب و به روز است، بیان داشت: فضای مجازی به دلیل پر مخاطب بودن آن می تواند ابزار جدیدی برای جهانی سازی مفاهیم عمیق دینی باشد.

 

وی همچنین با تسلیت ایام شهادت امام محمد باقر(ع) گفت: باید تلاش کرد تا اصول زندگی آن امام همام در همه بخش های جامعه امروز نهادینه شود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید براین که جامعه امروز بیش از پیش نیازمند بهره گیری از سیره عملی زندگی ائمه اطهار(ع) دارد، بیان داشت: دوری و فاصله گرفتن از سیره ائمه معصومین(ع) نمی تواند انسان را به حقیقت واقعی رهنمون سازد.

 

وی با تأکید براین که دین اسلام باید در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی مردم نهادینه شود، ادامه داد: اگر دین در ابعاد مختلف کشف و تبیین شود، بسیاری از آسیب ها در جامعه بروز نمی کند./950/پ202/ب

ارسال نظرات