۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۱۸۷۱۱۸
مهاجرت معکوس از سرزمین های اشغالی؛

جوانانی که میهن خود را به سطل آشغال می اندازند

خبرگزاری رسا ـ یائیر لاپید از مهاجرت جوانان اسرائیلی به برلین به شدت انتقاد کرد.
دروازه شهر برلين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا و به نقل از رادیو فردا، یائیر لاپید، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی می گوید: جوانان اسرائیلی تنها به خاطر زندگی راحت تر در برلین، که پایتخت آلمان نازی بوده است، میهن خود را به سطل آشغال می اندازند.

لاپید ابراز شگفتی و خشم کرده است که چرا جوانان امروز با برتری دادن منافع اقتصادی، حتی حاضرند در برلین، شهری که پایتخت نازیان آلمان بوده، زندگی کنند.

یائیر لاپید خود در روزهای گذشته برای سخنرانی در پارلمان مجارستان به بوداپست سفر کرده و نطقی در محکومیت هولوکاست در این مجلس ایراد کرد.

وی پس از سخنرانی اش در مجلس بوداپست در صفحه فیسبوک خود بار دیگر بر طبل خالی هلوکاست نواخت و نوشت: پدرم را که نوجوانی بیش نبود، تنها به خاطر یهودی بودنش تحت آزار قرار داده و در صدد کشتن او بودند؛ چرا که در آن زمان کشوری برای یهودیان وجود نداشت.

لاپید از افسانه هلوکاست سود جسته و افزود: مرا ببخشید که در برابر جوانان امروز اسرائیلی که کشور خود را به سطل آشغال می اندازند تا شرایط اقتصادی بهتری داشته باشند، شکیبا نباشم.

هرچند سخنان وزیر دارایی اسرائیل با حمایت های گسترده ای در سرزمین های اشغالی روبرو شده است، ولی از سوی دیگر، رسانه های این دولت مجعول با پخش گزارش هایی از اسرائیلی های ساکن برلین، دلایل رفتن آنها از اسرائیل را پرسیده اند.

در این گزارش ها اکثر جوانان اسرائیلی مسائل اقتصادی را مد نظر قرار داده و گفته اند: به خاطر کرایه ارزان خانه، در مقایسه با قیمت های کمرشکن اجاره آپارتمان در اسرائیل، برلین را بر زندگی در کشور خود ترجیح داده اند.

جوانان صهیونیست دو سال پیش تظاهرات گسترده ای در اعتراض به اجاره های سرسام آور و عدم توانایی برای خرید آپارتمان برگزار کردند؛ اما پیشنهادهایی که کمیسیون رسیدگی به خواسته های معترضین ارائه کرده بود، عملی نشده و قیمت خانه ها و اجاره ها همچنان بسیار بالاست.

اکثر جوانان حتی با وجودی که خود و همسرشان صاحب کار و حقوق هستند، هنوز با کمک اقتصادی والدینشان زندگی می کنند.

وب سایت اسرائیلی والا نیز در این مورد نوشت: لاپید مسئول امور اقتصادی مردم اسرائیل است و جوانانی که به خاطر نبود امور رفاهی خوب، اسرائیل را به سوی برلین ترک کرده اند، از او خشمگین هستند و می گویند خوب بود که او به جای این شکایت کردن، به فکر ارتقای سطح امور اقتصادی اسرائیلی ها می بود.

یائیر لاپید پیش از این روزنامه نگاری بود که در میان جوانان صهیونیست محبوبیت زیادی داشت و تنها چند ماه قبل از انتخابات اخیر اسرائیل با ایجاد حزبی نو پا با نام "آینده ای هست" به دومین سیاستمدار مهم اسرائیل مبدل شد. اکثر رای دهندگان به او جوانان بودند.

لاپید اولین و فعال ترین وزیر فیسبوکی رژیم صهیونیستی است و به جای مصاحبه با رسانه های کشورش، دائم با فیسبوک به مردم گزارش می دهد. نتانیاهو از محبوبیت لاپید هراسان بوده و نگران است که او بخواهد در انتخابات بعدی، به پست نخست وزیری هم برسد؛ اما اظهارات اخیر لاپید علیه جوانان مهاجر، به محبوبیت او لطمه زده است.

گفتنی است که سفیر آلمان در تل آویو نیز در برابر بحثی که در رسانه های اسرائیل به راه افتاده، بی اعتنا نمانده است و از حضور جوانان این کشور مجعول در برلین دفاع کرده است.

به گزارش هاآرتص، آندره ئاس میخائلیس، سفیر آلمان در اسرائیل، گفت: برلین به راستی شهری عالی برای زیستن است.

/1420/ 1409/ح

ارسال نظرات