۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۱۸۷۱۲۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل:

حرکت در مسیر اهل بیت زمینه ساز سعادت و رستگاری انسان است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با تاکید بر این که هویت شیعی به برکت قال الباقر و قال الصادق است، ادامه داد: اگر قرار این باشد که بخواهیم کلام اهل بیت معصومین(ع) در ما نفوذ کند باید رذایل اخلاقی را از جان های خود دور کنیم.
رييس اداره تبليغات اسلامي آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل، یک شنبه شب در مراسم شام غریبان شهادت امام محمدباقر(ع) که در مسجد علامه حسن زاده آملی برگزار شد با بیان این که اهل بیت معصومین(ع) فرمودند کلام ما قلب ها را زنده می کند، گفت: اگر می خواهیم کاری انجام شود باید شرایط لازم موجود بوده و موانع کار برطرف شود.

 

حجت الاسلام رمضانی، ادامه داد: در انسان چهار خصلت لجن خوری، تجمل گرایی، شهوت رانی و تکبر وجود دارد که اگر می خواهد قلبش زنده باشد باید آن ها را در خود مفقود کند.

 

وی با اشاره به این که قرآن کریم می گوید انسان باید به غذای خود نگاه کند که چه می خورد، بیان داشت: این که گفته می شود عبادت ده جزء دارد که نه جزء آن روزی حلال بوده بدین سبب است که دین مبین اسلام به کسب روزی حلال توجه ویژه ای دارد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با تاکید بر این که انسان باید از لجن خوری دوری کرده و به دنبال کسب روزی حلال باشد، خاطرنشان کرد: شکم هایی که پر از مال حرام باشد حتی سخن امام معصوم هم تاثیری در آن نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که انسان نباید به دنبال شهوت رانی و کسب لذت های نامشروع زندگی باشد، گفت: انسانی که در این مسیر قرار بگیرد نمی تواند موفق بوده و در مسیر درست حرکت کند.

 

وی با اشاره به این که انسان باید تکبر و خودخواهی را در وجود خود کشته و از بی رحمی نسبت به دیگران خودداری کند، بیان داشت: انسان باید به دنبال اعمالی باشد که او را به تقرب خداوند منان نزدیک کند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با تاکید بر این که هویت شیعی به برکت قال الباقر و قال الصادق است، ادامه داد: اگر قرار این باشد که بخواهیم کلام اهل بیت معصومین(ع) در ما نفوذ  کند باید رذایل اخلاقی را از جان های خود دور کنیم.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام محمدباقر(ع)، گفت: هرکس در این دنیا به چیزی دل ببندد در سرای آخرت با آن محشور خواهد شد که باید در این دنیا بر محبت خود به اهل بیت معصومین(ع) بیافزاییم که زمینه ساز سعادت و رستگاری انسان است.

 

حجت الاسلام رمضانی، ادامه داد: حرکت در مسیر اهل بیت(ع) سبب امنیت انسان شده که دوری از این بزرگواران موجب نابودی ما می شود.

 

وی با بیان این که حضور در چنین مجالسی توفیق ارزنده ای است که باید آن را قدر بدانیم، بیان داشت: این مجالس باید فرصتی ارزنده در راستای تقرب به خداوند منان و زمینه ساز تعالی و تکامل معنوی در ما باشد./950/پ202/ب

ارسال نظرات