۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۸۷۱۳۲

اخبار کوتاه سازمان اوقاف و امورخیریه

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی‌ اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام بهره مندی 1105 زوج جوان از کمک هزینه ازدواج، گفت: همزمان با اجرای طرح پیوند آسمانی، 735 جهیزیه به برکت وقف به زوج های جوان اهدا شد.
اداره کل اوقاف و امورخيريه مازندران

همزمان با اجرای طرح پیوند آسمانی 735 جهیزیه به برکت وقف به زوج های جوان اهدا شد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقافو امور خیریه، حجت‌ الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی‌ اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه اجرای امینانه و صحیح نیات واقفین برای بهره‌برداری بهینه از موقوفات و بهره‌ مند شدن مردم از عواید آن است» گفت: سازمان اوقاف به عنوان امین و متولی موقوفات است و ضرورت دارد در حفظ و نگهداری و به روز رسانی موقوفات و بهره‌وری آن‌ها با نگاه اقتصادی، مدیریت صحیح و دقیق انجام دهد و حقوق موقوفات را طبق موازین شرعی و حقوقی دریافت کند و بعد از دریافت عواید آن‌ها به نیت واقفین به نحوه صحیح عمل کند.

شرفخانی در ادامه با اشاره به برگزاری چند طرح ملی در راستای اجرای صحیح نیات واقفین و شفاف‌سازی عملکرد عواید موقوفات و نظام‌مند کردن آن‌ها تصریح کرد: اولین طرح‌، با عنوان پیوند آسمانی همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در 90 بقعه متبرکه و امامزاده در سطح کشور برگزار شد.

معاون فرهنگی‌ اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: این طرح از محل نیات واقفینی که برای امر ازدواج یا کمک به این امر مقدس، خرید جهیزیه‌،‌ اسکان موقت و کمک مالی برای زوج‌های جوان وقف‌هایی در گذشته انجام داده بودند، برگزار شد که حدود یک هزار و 105 زوج جوان از محل اجرای نیت واقفین بهره مند شدند.

شرفخانی با اشاره به این‌که 250 خطبه عقد در کنار آستان مقدس امامزادگان خوانده شد، ادامه داد: یکی از اهداف این طرح برگزاری مراسم جشن سالروز پیوند آسمانی بود که باعث شد خیرین استقبال خوبی از این طرح داشته باشند به طوری که برای انجام وقف‌های جدید درخصوص کمک به ازدواج جوانان، ‌تهیه جهیزیه و مواردی از این قبیل اعلام آمادگی کردند که براساس گزارش‌های رسیده از استان‌ها تاکنون 1565 خیر برای این کار اعلام آمادگی کردند تا وقف‌هایی در این زمینه ایجاد کنند.

دعای عرفه در بیش از 2 هزار امامزاده و بقعه متبرکه کشور طنین انداز می‌شود

معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری مراسم پرفیض دعای عرفه در عصر روز سه شنبه 23 مهرماه در بیش از 2 هزار بقعه متبرکه و امامزاده کشور خبرداد.

براساس اعلام معاونت فرهنگی اجتماعی این سازمان روز نهم ذی الحجه، روز عرفه از اعیاد عظیمه است اگرچه به اسم عید نامیده نشده است، روزى است که حق تعالى بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره‌های جُود و احسان خود را براى ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر، راندهتر و خشمناکترین اوقات را خواهد داشت.

براساس این گزارش، سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای بصیرت افزایی مردم و تقویت روحیه بندگی و ارتباط با خدا مراسم پرفیض دعای عرفه را امسال در بیش از 2 هزار امامزاده و بقعه متبرکه سراسر کشور که خود پایگاه امید، آرامش، نشاط معنوی و مناجات واقعی مومنین هستند، با همکاری هیات امنا بقاع، خدام و مومنین برگزار خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید: بهره‌گیری از سخنرانی سخنرانان مذهبی و مدیحه سرایی‌هایی ولایی به منظور پربار تر کردن و تقویت روحیه معنوی جوانان و نوجوانان از مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده در این روز در بقاع متبرکه و امامزادگان است.

 این گزارش حاکیست، در بقاع متبرکه امامزادگان شاخص سراسر کشور، این مراسم پرفیض معنوی بصورت زنده و مستقیم از شبکه‌های استانی پخش خواهد شد./966/د101/ن

ارسال نظرات