۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۸۷۱۶۶
فرج الله سحلشور:

اجازه ندهیم خوراک های مسموم محور فکر مردم شود

خبرگزاری رسا ـ کارگردان سریال تلویزیونی یوسف پیامبر با بیان اینکه جامعه ما در بعد فرهنگی رکود کرده و رو به سوی عقب ماندگی می‌رود، گفت: نباید اجازه دهیم خوراک های مسموم محور فکر مردم جامعه شود.
سلحشور

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نهاد کتابخانه های عمومی کشور، فرج الله سلحشور کارگردان سینما و تلویزیون گفت: همه این تلاش هایی که در زمینه تشویق و علاقه‌مندی مردم به کتاب و کتابخوانی صورت می گیرد مهم و ارزشمند است. وقتی مردم کشوری با کتاب آشنا نباشند به همان نسبت رشد فکریشان کاهش می یابد و از چیزهایی خوراک می کنند که نه تنها مفید نیست بلکه موجب ابتذال فکری می گردد و این به نفع جامعه ما نیست. پس باید کتاب های فراوانی را در اختیار مردم قرار دهیم تا خوراک فکری مناسب وجود داشته باشد.

 

وی افزود: به نظر من این مسأله ریشه در فرهنگ دارد و باید ابتدا به طور بنیادی فرهنگ سازی صورت بگیرد. مجلس و سازمان های مختلف نیز باید وارد عمل شوند و در این زمینه سمینار و همایش هایی تشکیل گردد.

 

سلحشور گفت: جامعه ما در بعد فرهنگی رکود کرده و رو به سوی عقب ماندگی دارد و ما باید به هر طریقی مانع این حرکت شویم و برای این منظور نباید اجازه دهیم خوراک های مسموم محور فکر مردم جامعه ما گردند؛ به نظر من در جهت فرهنگ سازی باید در این ایستگاه های مطالعه کتاب های ارزشی که ریشه در مذهب و مشتقات آن دارند قرار بگیرد، اما با توجه به تفاوت سلایق افراد باید گفت از کتاب هایی که مفید و آموزنده هستند استفاده شود.

 

سلحشور ادامه داد: تلویزیون گویاترین راهکار برای معرفی طرح ایستگاه به مردم است ولی می توان از مطبوعات، اینترنت و پیامک نیز استفاده کرد؛ باید توجه داشت که نظرات خود مردم و مسؤولان نیز در مورد نوع کتاب اهمیت دارد و باید با آنها گفت و گو کرد./998/د102/ی

ارسال نظرات