۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۸۷۲۱۳

برگزاری مراسم دعای عرفه در 30 امام زاده شاخص خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که عرفه فرصتی برای آمرزش گناهان انسان است، گفت: دعای روز عرفه در 30 امام زاده شاخص استان برگزار می شود.
عرفه و عرفات

حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که شناخت مقدمه ایمان و شکر گزاری است، گفت: رحمت خداوند در روی زمین برای بندگانش بی انتها است و خداوند ازهر فرصتی برای بخشش بندگانش استفاده می کند و روز عرفه هم یکی از فرصت های خاصی است که خداوند برای جاماندگان از شب قدر قرار داده است.

 

وی افزود: بندگی مهم ترین نتیجه ای است که از شناخت خداوند حاصل می شود و امام حسین(ع) هم با نجوای دعای عرفه پا به عرصه کربلا گذاشتند تا به مسلمانان نشان دهند زمانی که شناخت و معرفت انسان نسبت به خداوند کامل شد انسان برای رضایت خداوند جان خود و خانواده خود را هم در طبق اخلاص نثار می کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: عرفه یکی از چهار عید بزرگ مسلمانان است هرچند که در تقویم آن را عید ننامیده اند.

 

حجت الاسلام گرایلی ادامه داد: زیارت امام حسین(ع) در روز عرفه به اندازه 70 هزار جهاد اکبر ثواب دارد و کسی که در روز عرفه در حرم امام حسین باشد ثواب کسی که در صحرای عرفات حضور دارد را می برد.

 

وی با بیان این که روز عرفه دارای اعمال خاصی مانند دعا، غسل و زیارت امام حسین(ع) است، گفت: کسی که نسبت به روز عرفه بی تفاوت بوده و از آن غفلت کند در زمره کسانی قرار می گیرد که به خدا شرک ورزیده اند.

 

وی یادآورشد: دعای عرفه، روز سه شنبه در شهرستان بیرجند در آستانه شهدای باقریه و در سایر شهرستان ها هم در بقاع متبرکه امام زادگان برگزار خواهد شد./968/ت303/ب

ارسال نظرات