۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۸۷۲۱۸

برگزاری دعای عرفه در 850 شهر و روستای خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از برگزاری دعای عرفه در 850 شهر و روستای خراسان جنوبی خبرداد.
مراسم دعاي عرفه

حجت الاسلام محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که عرفه باران رحمت الهی برای بخشش گناهکاران است، گفت: با همکاری امامان جمعه و روحانیان مستقر در روستاها امسال دعای عرفه در 850 شهر و روستای خراسان جنوبی برگزار می شود.

 

وی با بیان این که روز عرفه از اهمیت زیادی در میان اعیاد مسلمانان برخوردار است، گفت: خداوند این روز را روز شناخت آدمی از خود و پس از آن شناخت خداوند قرار داده است، زیرا تا انسان خود را نشناسد خداوند را هم نخواهد شناخت زمانی که انسان به خود شناسی و خدا شناسی رسید برای این شناخت، هستی خود را فدای وجود بی مثال خداوند می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که پس از شب قدر، عید عرفه تنها فرصت برای آمرزش آدمی است، گفت: در روز عرفه شیطان از هر زمان دیگری رانده شده تر و حقیرتر است زیرا حضرت ابراهیم با قربانی کردن حضرت اسماعیل به شیطان نشان داد که اگر انسان به حقیقت معرفت به خداوند دست یابد شیطان هیچ راه نفوذی در او ندارد.

 

حجت الاسلام رضایی بیرجندی با بیان این که در کنار مراسم روز عرفه مبلغان، روحانیان و ائمه جمعه به بیان ویژگی های حضرت علی (ع) و امام شناسی خواهند پرداخت، گفت: تنها راه شناخت درست خداوند تمسک به اهل بیت و قرآن کریم است.

 

وی ادامه داد: بعضی از جوانان روز عرفه را مورد غفلت قرار می دهند در حالی که این گروه باید بدانند اهمیت عرفه کمتر از شب های قدر نسیت.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآورشد: در برگزاری مراسم دعای روز عرفه بیش از 800 مبلغ و ائمه جمعه و روحانی مستقر همکاری دارند./968/ت302/ب

ارسال نظرات