۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۸۷۲۶۳
مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی:

هنر بهترین عرصه برای تبلیغ و ترویج دین است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هنر بهترین عرصه برای تبلیغ و ترویج دین است، بر حضور فعال طلاب در عرصه هنر و استفاده از زبان هنر برای ترویج و تبلیغ دین تأکید کرد.
حجت‌الاسلام علي کمساري مدير مرکز فرهنگي هنري دفتر تبليغات اسلامي قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی کمساری، مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی در مراسم آغاز سال تحصیلی آموزش‌های ادبی و هنری مرکز فرهنگی هنری که پیش از ظهر امروز برگزار شد، از طلاب علوم دینی خواست که برای تبلیغ دین از رویکردهای جدید استفاده کنند.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی که سال‌ها در حوزه علمیه قم به برگزاری دوره‌های آموزشی ادبی و هنری اشتغال و اشتهار دارد، گفت: این آموزش‌ها بیش از دو دهه است که در سطح وسیعی بدون تعطیلی عرضه شده است.

 

حجت‌الاسلام علی کمساری عرصه‌های ادبی، هنرهای تجسمی، هنرهای تصویری و رسانه‌ای و مباحث نظری هنر را از جمله آموزش‌های این مرکز عنوان و اظهار کرد: دانش‌پژوهان این مرکز افزون بر دانش حوزوی به دانش هنری نیز تجهیز شده‌اند.

 

مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه برخی از مدیران فرهنگی هنری جامعه که در عرصه مدیریت هنر از منظر دین فعالیت می‌کنند، فارغ‌التحصیل این مرکز هستند، به تبیین رسالت دفتر تبلیغات اسلامی در این حوزه پرداخت.

 

وی در ادامه شیوه‌های تبلیغ دین را منحصر به روش‌های سنتی ندانست و تصریح کرد: اگر منبر مقدس است به سبب محتوای پیامی است که به آن تقدس می‌دهد و اگر در این منبر پیام ضلالت و گمراهی به مردم ارائه شود دیگر مقدس نیست.

 

حجت‌الاسلام کمساری با بیان اینکه در عصر سرعت ارتباطات و چند صدایی هر وسیله‌ای که بتواند پیام را به سرعت بیشتری انتقال دهد، مناسب‌تر و تأثیرگذارتر است، افزود: برای انتقال پیام دین و اثرگذاری بیشتر آن باید از هنر استفاده کرد.

 

وی تأکید کرد: اگر دفتر تبلیغات اسلامی به عرصه هنر ورود می‌کند، هدف از این ورود استفاده از یک شیوه بیانی و زبان انتقال پیام برای ترویج معارف دینی است، چراکه به این حقیقت ایمان داریم هر اندیشه‌ای که در قالب هنر بگنجد، ادامه دارد.

 

مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: هنر در ذات خود عناصری دارد که می‌تواند یک پیام را تأثیرگذار، ماندگار و نفوذپذیر کند و هر اندیشه‌ای که از این زبان و موهبت بهره نگیرد، خود را از یک امتیاز ویژه بی‌بهره کرده است.

 

وی با بیان اینکه هنر بهترین عرصه برای تبلیغ و ترویج دین است، ورود دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را به ساحت هنر تنها به این دلیل دانست و گفت: تفاوت هنرمند دینی و هنرمند غیردینی در ساحت هنر، در نوع ارائه اثر و زاویه نگاه است.

 

حجت‌الاسلام کمساری بر حضور فعال طلاب در عرصه هنر و استفاده آنان از زبان هنر برای ترویج و تبلیغ دین تأکید کرد و با بیان اینکه جمعیت جوان کشور نسل متفاوتی است که دیگر زبان کهنه را نمی‌پسندد، افزود: طلبه هنرمند اگر هنرش درباره یک نماد دینی هم نباشد، نوعی هنر دینی است./920/پ202/ن

ارسال نظرات