۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۸۷۲۶۹
رییس دفتر تبلیغات اسلامی:

انجام رسالت تبلیغی فرصتی الهی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این‌که انجام رسالت تبلیغی فرصتی الهی است، گفت: طلاب و مبلغان باید از هر فرصتی برای تبلیغ دین الهی استفاده کنند.
حجت‌الاسلام احمد واعظي رييس جديد دفتر تبليغات اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مسؤول دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی استان تهران با اشاره به این‌که وظیفه تبلیغ که به عهده ما طلاب قرار داده شده فرصتی الهی است، گفت: ما باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم چون مشخص نیست این نعمت الهی چه اندازه در اختیار ما خواهد بود.
وی افزود: این فرصت الهی که در اختیار ما طلاب قرار گرفته بسیار طلایی و مهم است و بسیاری افراد هستند که دوست دارند چنین توفیقی داشته باشند ولی این فرصت خدادادی بسیاری خطرا و حساسیت‌ها را نیز در کنار خود جای داده که هر کسی از عهده مسؤولیت آن بر نمی‌آید.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این‌که رسالت تبلیغ یکی از مهم‌ترین رسالات روحانیت، است، خاطرنشان کرد: مبلغان باید در هر فرصت زمانی و مکانی نسبت به انجام این رسالت الهی اقدام کنند.
حجت‌الاسلام واعظی انجام رسالت الهی را در گرو داشتن قلب و روحی زلال و مطمئن دانست و تصریح کرد: کسانی که به دنبال تبلیغ دین الهی هستند باید نخست قلبا و روحا به این کار اعتقاد پیدا کرده و سپس به دنبال حضور در این عرصه باشند.
وی با بیان این‌که هر چیزی که صبغه الهی داشته باشد ماندگار است، بیان داشت: باید تلاش کنیم فعالیت‌ها و کارهایمان قربةالی‌الله بوده و با یقین انجام شود چون هر چه عمل با یقین صورت بگیرد اثرگذاری آن هم به مراتب بیشتر خواهد بود.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: کسانی که در رأس امور تبلیغی دارای مسؤولیت‌هایی هستند، باید توجه داشته باشند که کار خود را با یقین، خلوص نیت و بدون منیت و خودپسندی انجام دهند تا بتوانند مسؤولیت خود را به خوبی انجام داده و سربلند بیرون آیند.
وی با اشاره به اهمیت برکت در زندگی، افزود: برکت نکته مهم و خاصی است که ما باید از خدا بخواهیم و دعایمان این باشد که خداوند به هر کار ما خیر و برکت عنایت کند زیرا اگر کاری با برکت همراه نباشد هیچ ثمری نخواهد داشت.
حجت‌الاسلام واعظی با بیان این‌که برکت عمر و علم از بالاترین و مهم‌ترین برکتها است که خداوند به برخی بندگان خود عنایت کرده است، ابراز داشت: افراد بسیاری هستند که در حوزههای مختلف کسب علم کردهاند ولی برکت هیچکدام به اندازه برکت علمی و عملی شیخ انصاری، آخوند، علامه و امام خمینی(ره) نبوده است.
وی خاطرنشان کرد: از مصادیق بارز عمر با برکت، وجود مبارک امام خمینی(ره) بود، چون امام در هر عرصه و زمینه‌ای که وارد می‌شد خیر و برکتی را از خود به جای می گذاشت و می‌توان گفت ایشان در مردمی‌بودن، فرهنگی‌بودن، فضای اجتماعی، عرفان، فقه و اصول و حتی سیاست زبانزد عام و خاص بود.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پایان گفت: شعبه تهران به دلیل این‌که در ابتدا کار خود را به عنوان نمایندگی قم آغاز کرد کار خاصی را نداشت و کسی هم از وجود این نمایندگی به نوعی خبر نداشت و مشکل دیگر راه اندازی این شعبه در دو سال پیش مشکل بودجه کلی دفتر بود که گریبان این شعبه را هم گرفت ولی این شعبه در حال حاضر دارای شرایط  خوبی است./907/پ202/ی
ارسال نظرات