۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۸۷۲۹۱
معاونت فرهنگی اوقاف و امور خیریه زنجان خبر داد؛

نماز عید قربان در تمامی امامزادگان زنجان اقامه می شود

خبرگزاری رسا ـ معاونت فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه زنجان با اعلام خبر اقامه نماز عید قربان در تمامی امامزادگان شاخص زنجان گفت: نماز عید سعید قربان یکی از اعمال مؤکد این روز است و امیدواریم که مردم این امر دینی را از دست ندهند.
حجت الاسلام فخرالدين خدابنده لو

حجت الاسلام فخرالدین خدابنده لو، معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به فضیلت 10 شب اول ماه ذی الحجه و این که نام این ایام نیز در قرآن آمده است، اظهار داشت: عید قربان مظهر بندگی و یکی از روزها و اعیاد بزرگ مسلمانان است و حتی در قرآن کریم نیز وقتی به آیه شریفه « والفجر، ولیال عشر » بر می خوریم مفسران آن را به 10 شب اول ماه ذی الحجه تفسیر می کنند که به نظر بنده ذکر همین نکته در مورد بزرگی این ایام کافی است.

 

وی در ادامه با بیان این که ما باید در تهذیب نفس هم از پیامبران و ائمه (ع) الگو بگیریم تصریح کرد: انسان در زندگی الگوهای زیادی برای کارها و اعمال خود دارد و یکی از این الگوها هم ائمه معصومین (ع) و پیامبران الهی هستند و از این رو ما نیز به تأسی از حضرت ابراهیم (ع) که در برابر فرمان الهی سر تعظیم فرود آورد و پسرش را برای قربانی کردن به قربانگاه برد ما نیز باید در روز عرفه خود را برای قربانی کردن نفس عماره در عید قربان آماده کنیم.

 

 معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه مبارزه با شیطان را یکی از سنت های حسنه حضرت ابراهیم (ع) خواند و تاکید کرد: عید قربان همان روزی است که ابراهیم خلیل در برابر شیطان ایستادگی کرد و تسلیم عواطف پدرانه نشد و در حقیقت او با نفس خود مبارزه کرد و از این رو می توان به او علاوه بر ابراهیم بت شکن، ابراهیم شیطان ستیز هم گفت؛ بنابر این ما نیز باید با به گرامی یاد کردن حرکت این بزرگوار راه او را در مبارزه با شیطان و شیطانیان ادامه دهیم و نگذاریم این سنت حسنه ابراهیم خلیل الرحمن بر زمین بماند.

 

 حجت الاسلام خدابنده لو در ادامه با اشاره به فضیلت نماز عید قربان و برگزاری نمار عید سعید قربان در تمامی امامزادگان شاخص زنجان تاکید کرد: نماز عید سعید قربان یکی از اعمال مورد تاکید در این روز مبارک است، از این رو نماز عید سعید قربان در تمامی امامزادگان شاخص زنجان به جز خود شهرستان زنجان برگزار خواهد شد که البته در زنجان هم به دلیل برگزاری نماز عید در مصلی بزرگ خاتم الانبیاء برگزار نمی شود.

 

 وی در پایان افزود: در امامزادگان دیگر شهرستان ها نیز نماز عید برگزار می شود مانند امامزاده سید ابراهیم سجاس، کنار بقعه قیدار النبی البته در بقیه امامزاده ها هم نماز برگزار می شود. /949/ت303/ب

ارسال نظرات