۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۸۷۲۹۸
به یاد نیایش امام حسین در صحرای عرفات؛

دعای پرفیض عرفه در سراسر ایران اسلامی طنین‌انداز شد

خبرگزاری رسا ـ ملت ایران با تأسی به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دعای پرفیض و با فضیلت عرفه را در سراسر کشور با شور هرچه تمام‌تر برگزار کردند و به یاد مظلومیت اهلبیت(ع) گریستند.
دعاي عرفه مراسم دعاي عرفه مراسم دعاي عرفه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ملت ایران با تأسی از سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و به یاد نیایش ایشان در صحرای پر رمز و راز عرفات با شور هرچه تمام‌تر دعای پرفیض و با فضیلت عرفه را در سراسر کشور برگزار کردند و در غم مظلومیت اهل‌بیت(ع) گریستند.
بر اساس این گزارش، مراسم دعای عرفه در سراسر کشور و با حضور پرشور مردم ایران اسلامی برگزار شد و ملت ایران باری دیگر با مولای خود عهد یاری و ولایت‌مداری بستند و خود را برای عزاداری روزهای محرم آماده کردند.
 شایان ذکر است، مراسم دعای عرفه در بیوت مراجع، علما، بزرگان و حرم ائمه، امامزادگان، بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌ها با حضور مسؤولان کشوری و لشگری، ائمه جمعه و جماعات و خیل عظیمی از مردم برگزار شد.
در روز عرفه مراسمی هم با حضور فرماندهان جنگ و عاشقان خط ایثار و شهادت در مناطق عملیاتی جنوب کشور برگزار شد و عاشقان خط جهاد و شهادت بار دیگر با آرمان‌های شهدا به ویژه شهدای صحرای کربلا پیمان بستند.
فرازی از دعای امام حسین(ع) در روز عرفه
«اَلْحَمْدُلله الَّذى لَیْسَ لِقَضآئِهِ دافِعٌ وَلا لِعَطائِهِ مانِعٌ وَلا کَصُنْعِهِ صُنْعُ صانِعٍ وَهُوَ الْجَوادُ الْواسِعُ فَطَرَ اَجْناسَ الْبَدائِعِ واَتْقَنَ بِحِکْمَتِهِ الصَّنائِعَ لا تَخْفى عَلَیْهِ الطَّلایِـعُ وَلا تَضیعُ عِنْدَهُ الْوَدائِعُ جازى کُلِّ صانِعٍ وَرائِشُ کُلِّ قانعٍ وَراحِمُ کُلِّ ضارِعٍ وَمُنْزِلُ الْمَنافِعِ وَالْکِتابِ الْجامِعِ بِالنُّورِ السّاطِعِ وَ هُوَ لِلدَّعَواتِ سامِعٌ وَلِلْکُرُباتِ دافِعٌ وَلِلدَّرَجاتِ رافِعٌ؛
خداى را سپاس که براى حکمش برگرداننده‏اى،و براى بخشش بازدارنده‏اى و همانند ساخته‏اى ساخته هیچ سازنده‏اى نیست،و او سخاوتمند وسعت‏بخش است،انواع مخلوقات را پدید آورد،و ساخته‏ها را با حکمتش محکم نمود،طلیعه‏ها بر او پوشیده‏ نمى‏ماند،و ودیعه‏ها نزد او ضایع نمى‏شود پاداش‏دهنده‏ هر سازنده،و بى‏نیازکننده هر قناعت‏گر،و رحم‏کننده بر هر نالان،و فرو فرستنده سودها،و نازل‏کننده کتاب جامع‏ با نور درخشان است،او شنونده دعاها،و دورکننده بلاها،و بالابرنده درجات».
درخواست امام حسین(ع) از خداوند با دیده گریان
«اَللّهُمَّ اجْعَلْنى اَخْشاکَ کَانّى اَراکَ وَاَسْعِدْنى بِتَقویکَ وَلا تُشْقِنى بِمَعْصِیَتِکَ وَخِرْلى فى قَضآئِکَ وَبارِکْ لى فى قَدَرِکَ حَتّى لا اءُحِبَّ تَعْجیلَ ما اَخَّرْتَ وَلا تَاْخیرَ ما عَجَّلْتَ اَللّهُمَّ اجْعَلْ غِناىَ فى نَفْسى وَالْیَقینَ فى قَلْبى وَالاِخْلاصَ فى عَمَلى وَالنُّورَ فى بَصَرى وَالْبَصیرَةَ فى دینى وَمَتِّعْنى بِجَوارِحى وَاجْعَلْ سَمْعى وَبَصَرى اَلْوارِثَیْنِ مِنّى وَانْصُرْنى عَلى مَنْ ظَلَمَنى وَاَرِنى فیهِ ثارى وَمَـاءرِبى وَاَقِرَّ بِذلِکَ عَیْنى اَللَّهُمَّ اکْشِفْ کُرْبَتى وَاسْتُرْ عَوْرَتى وَاْغْفِرْ لى خَطیَّئَتى وَاخْسَاءْ شَیْطانى وَفُکَّ رِهانى.
خدایا چنانم کن که از تو بترسم گویا که تو را مى‏بینم و با پرهیزگارى مرا خوشبخت گردان و به نافرمانى‏ات بدبختم مکن و خیر در قضایت را برایم اختیار کن و به من در تقدیرت برکت ده تا تعجیل آنچه را تو به تأخیر انداختى نخواهم و تأخیر آنچه را تو پیش انداختى میل نکنم.
خدایا قرار ده، بى‏نیازى را در ذاتم و یقین را در دلم و اخلاص را در عملم و نور را در دیده‏ام و بصیرت را در دینم و مرا به اعضایم بهره‏مند کن و گوش و چشمم را دو وارث‏ من گردان و مرا بر آن‏که به من ستم روا داشته پیروز فرما و در رابطه با او انتقام و هدفم را نشانم ده و چشمم را بدین‏سبب‏ روشن گردان، خدایا گرفتارى‏ام را برطرف کن و زشتى‏ام را بپوشان و خطایم را بیامرز و شیطانم را بران‏ و دینم را ادا کن.
وَاْجَعْلْ لى یا اِلهى الدَّرَجَةَ الْعُلْیا فِى الاْ خِرَهِ وَالاُوْلى اَللّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ کَما خَلَقْتَنى فَجَعَلْتَنى سَمیعاً بَصیراً وَلَکَ الْحَمْدُ کَما خَلَقْتَنى فَجَعَلْتَنى خَلْقاً سَوِیّاً رَحْمَهً بى وَقَدْ کُنْتَ عَنْ خَلْقى غَنِیّاً رَبِّ بِما بَرَاءْتَنْى فَعَدَّلْتَ فِطْرَتى رَبِّ بِما اَنْشَاءْتَنى فَاَحْسَنْتَ صُورَتى رَبِّ بِما اَحْسَنْتَ اِلَىَّ وَفى نَفْسى عافَیْتَنى رَبِّ بِما کَلاَتَنى وَوَفَّقْتَنى رَبِّ بِما اَنـَعْمَتَ عَلَىَّ فَهَدَیْتَنى رَبِّ بِما اَوْلَیْتَنى وَمِنْ کُلِّ خَیْرٍ اَعْطَیْتَنى رَبِّ بِما اَطْعَمْتَنى وَسَقَیْتَنى رَبِّ بِما اَغْنَیْتَنى وَاَقْنَیْتَنى رَبِّ بِما اَعَنْتَنى وَاَعْزَزْتَنى.
و برایم معبودا در آخرت و دنیا درجه‏اى برتر قرار ده، خدایا تو را سپاس، مرا آفریدى و شنوا و بینا قرار دادى و تو را سپاس که مرا پدید آوردى و از روى رحمت، آفریده‏اى‏ متناسب قرار دادى، درحالى‏که از آفرینش من بى‏نیاز بودى، پروردگارا به این‌که مرا پدید آوردى.
پس در خلقتم تناسب نهادى، پروردگارا به این‌که‏ آفرینشم را آغاز کردى و صورتم را نیکو نمودى، پروردگارا به این‌که به من احسان کردى و در خویشتنم عافیت نهادى، پروردگارا به این‌که‏ محافظتم تمودى و موفقم داشتى، پروردگارا به این‌که بر من نعمت بخشیدى و راهنمایى‏ام کردى، پروردگارا به اینکه سزاوار احسانم کردى و از هر خیرى‏ عطایم کردى، پروردگارا به این‌که مرا خوراندى و نوشاندى، پروردگارا به این‌که بى‏نیازم ساختى و اندوخته‏ام بخشیدى، پروردگارا به این‌که‏ یارى‏ام کردى و عزتم بخشیدى».
گفتنی است، دعای عرفه امسال در کشورهای مختلف اسلامی برگزار شد و روز گذشته هم زائران بیت‌الله الحرام این دعا را در صحرای عرفات زمزمه کردند و از خداوند متعای خواستار نزول رحمات واسعه الهی شدند./907/پ203/ج
ارسال نظرات