۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۸۷۳۰۶

مخالفان میانه روِ سوریه در ژنو شرکت می کنند

خبرگزاری رسا ـ قدری جمیل: روند حل و فصل مسالمت آمیز بحران در سوریه باید هرچه زودتر آغاز شود.
قدري جميل نخست وزير پيشين سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از خبرگزاری شین هوا؛ میخاییل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه روسیه در امور خاورمیانه روز گذشته در مسکو با قدری جمیل و علی حیدر از رهبران احزاب مخالف میانه روی داخلی در سوریه، دیدار کرد.


گفته می شود دو طرف در این دیدار تاکید کردند که هر چه زودتر دومین نشست بین المللی ژنو برای حل صلح آمیز بحران سوریه برگزار شود.


معاون وزیر امور خارجه روسیه در این دیدار مقدمات برگزاری دومین نشست ژنو را اعلام کرد.


رهبران احزاب مخالف میانه روی داخلی در سوریه اعلام کردند که برای آینده سوریه، این گروه ها از برگزاری دومین نشست بین المللی ژنو با حضور شرکت کنندگان سال گذشته پشتیبانی می کند.


قدری جمیل نخست وزیر سابق سوریه و نماینده مخالفان میانه روی داخلی در این کشور معتقد است که روند حل و فصل مسالمت آمیز بحران در سوریه باید هرچه زودتر آغاز شود و حتی اگر تمامی نیروهای مخالف با شرکت در کنفرانس بین المللی ژنو 2 موافقت نکنند.


نخست وزیر سابق سوریه در ادامه گفت: من دقیقا می‌توانم بگویم که همه نیروهای مخالف میهن پرست داخلی قصد دارند در مذاکرات ژنو 2 شرکت کنند. اما در مورد مخالفان خارجی باید بگویم که در بین آنها اختلافات زیادی وجود دارد. در میان آنها افرادی هستند که به کنفرانس خواهند آمد و افرادی هم هستند که حاضر به مذاکره نیستند.


به نظر می رسد گروه های مخالف میانه روی سوری، از یک سو به دلیل پیروزی های ارتش سوریه و از سوی دیگر قدرت گرفتن شورشیان وابسته به القاعده، وادار شده اند تا تمایل خود برای گفتگو در خصوص صلح را نشان دهند./1415/1409/ح

ارسال نظرات