۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۸۷۳۱۷
پس از روزها بلاتکلیفی؛

اللیبی وارد خاک آمریکا شد

خبرگزاری رسا ـ بارها مقامات ارشد دولت لیبی با محکوم و ربایش خواندن این عمل کماندوهای ارتش آمریکا، از مقامات کاخ سفید خواسته اند تا درباره این عملیات توضیح دهند.
ابوانس الليبي رهبر ربوده شده القاعده

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: ابو انس اللیبی، از اعضای بلندپایه گروه القاعده که چندی پیش در عملیات ربایش آمریکا در خاک لیبی دستگیر شد وارد خاک آمریکا شده تا برای محاکمه به نیویورک منتقل شود.


به گزارش این شبکه؛ مقامات آمریکا ابو انس اللیبی را با نام واقعی نزیه عبدالحامد الرقی، سوار بر یک کشتی نیروی دریایی کرده و از وی بازجویی نمودند و در نهایت به خاک آمریکا منتقل کردند.


قابل ذکر است حکم تعقیب آقای اللیبی 13 سال پیش توسط دادگاهی در نیویورک به اتهام بمب گذاری های دهه 90 میلادیِ سفارتخانه های آمریکا در شرق آفریقا صادر شد.


بی بی سی همچنین به نقل از پیت بارارا، دادستان منطقه جنوبی نیویورک گفت: اللیبی آخر این هفته (شنبه یا یکشنبه) به نیروهای پلیس تحویل داده شده است. به گفته او احتمالا آقای اللیبی روز سه شنبه در برابر افسر قضایی حاضر می شود.


شایان ذکر است در حالی بی بی سی فارسی عملیات دستگیری این فرد را قانونی و موجه خوانده و دستگاه های امنیتی لیبی را در آن سهیم می داند که بارها مقامات ارشد دولت لیبی با محکوم و ربایش خواندن این عمل کماندوهای ارتش آمریکا در خاک لیبی، از مقامات کاخ سفید خواسته اند تا درباره این عملیات توضیح دهند./1421/1409/ح

ارسال نظرات