۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۸۷۳۸۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

دنیا طلبی آفت زندگی جامعه بشری شده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دنیا طلبی آفت زندگی جامعه بشری شده است، گفت: اگر می بینیم بشر از یاد خداوند منان غافل بوده به سبب دلبستگی به دنیا است.
دنيا طلبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام نصرت الله خلیلی، استاد حوزه علمیه مازندران ظهر امروز در مراسم بزرگداشت دهه ولایت که در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد با بیان این که تقوا امر ارزنده ای بوده که انسان باید به سوی آن حرکت کند، گفت: تقوا زمینه ساز تعالی و تکامل بوده که انسان را به رستگاری می رساند.

 

وی با اشاره به این که انسان همواره باید مراقب خود بوده و بداند چه کاری می کند، بیان داشت: نفس و جان انسان هر روز باید نظاره گر خود باشد تا ببیند امروز چه چیزی برای فردای خودش آماده کرده است.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان حدیثی از امام صادق(ع)، گفت: انسان موجودی بوده که درد، طبابت و دوا در وجود خود او است که باید تلاش لازم را در راستای خودسازی و تقرب الی الله داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که انسان باید نسبت به نفس اماره خود مراقبه و نظارت داشته باشد تا اسیر وسوسه های شیطانی نشود، بیان داشت: آدمی باید به طور پیوسته از خود در برابر هواهای نفسانی پرستاری کند که شیطان تلاش گسترده ای برای انحراف انسان دارد.

 

وی با بیان این که دنیا طلبی آفت زندگی جامعه بشری شده است، خاطرنشان کرد: اگر می بینیم بشر از یاد خداوند منان غافل بوده به سبب دلبستگی به دنیا است.

 

حجت الاسلام خلیلی با اشاره به این که ریشه گناهان در تعلقات دنیایی انسان است، خاطرنشان کرد: از جمله صفات رذیله غرور و تکبر بوده که نباید بگذاریم غرور و نفس بر ما غالب شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، ادامه داد: خداوند منان در قرآن کریم می فرماید عزت و سربلندی فقط برای خدا بوده که انسان خواهان عزت باید در مسیر حضرت حق گام بردارد.

 

وی با تاکید بر این که تفکر مفاخره و تکاثر در انتساب به طایفه تفکری جاهلی است، بیان داشت: عده ای متاسفانه فخر و بزرگی خود را به سبب انتساب به طایفه یا مسؤولی می دانند.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که باید از ذلت معصیت و گناهان خود را خارج کنیم، ادامه داد: انسان همواره باید در تلاش بوده تا در مسیر رضایت پروردگار متعال گام بردارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خداوند منان در قرآن کریم می فرماید اگر می خواهید عزیز شوید باید من خدا را یاد کنید، گفت: اگر امام راحل و انقلاب ما عزیز شد به سبب حرکت در مسیر خداوند منان است./950/پ202/ب

ارسال نظرات