۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۸۷۴۰۰

30 میلیون انسان در خدمت برده داری نوین

خبرگزاری رسا ـ در گزارشی تحت عنوان شاخص جهانی برده داری آمده است که نزدیک به 30 میلیون انسان در تمام دنیا به صورت برده زندگی می کنند.
زن و مرد کارگر

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، کوین بیلز استاد دانشگاه هالوکس بریتانیا و اوک فری نماینده جنبش حقوق بشر بین الملل گزارشی تحت عنوان شاخص جهانی برده داری تهیه کرده اند که به مسایل مبارزه با برده داری می پردازد.

در این گزارش آمده است که نزدیک به 30 میلیون انسان در تمام دنیا به صورت برده زندگی می کنند.

رادیو صدای روسیه که به این گزارش پرداخته است اعلام کرد، انتظار می رود این گزارش روز پنج شنبه در انستیتوی پادشاهی روابط بین الملل لندن مطرح شود.

از این پس هر سال آماری با این موضوع منتشر می شود و این گزارش آغاز این فعالیت به حساب می آید.

مولفین با طرح عبارت برده داری به تجارت انسان هایی اشاره می کنند که تحت فشار نیاز به کار و محدودیت های مختلف برای آزادی مانند بدهی، ازدواج اجباری، تجارت کودکان و بهره برداری از آنان، در اسارت و بردگی به سر می برند.

طبق این گزارش، در دنیای امروز نزدیک به 29 میلیون و 800 هزار انسان برده محسوب می شوند. 76% این افراد در 10 کشور هند، چین، پاکستان، نیجریه، اتیوپی، روسیه، تایلند، جمهوری خلق کنگو، میانمار و بنگلادش به سر می برند. کشور موریتانی نیز سهم بسزایی از این جمعیت را به خود اختصاص می دهد. در این کشور 160 هزار انسان در شرایط بردگی به سر می برند.

آمار دقیق جهانی نشان می دهد که هند در جایگاه اول قرار دارد و دانشمندان بریتانیایی تعداد افراد تحت اسارت بردگی را تا 14 میلیون تن اعلام کرده است.

گفتنی است که تعداد کشورهایی که در آنها برده داری اعلام شده است به 162 کشور از 196 کشور جهان می رسد.

بیشتر بردگان دنیای امروز در کشورهای اروپایی به ترتیب در صنعت جنسی، خدمتکاری، مشاغل سطح پایین در حوزه کشاورزی، ساختمان سازی، تغذیه و حتی در سالن های زیبایی مشغول به کار هستند./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات