۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۸۷۴۰۲

آمریکا ارمغانی جز مرگ با خود ندارد

خبرگزاری رسا ـ طبق آمار منتشر شده در مجله پزشکی کتابخانه عمومی علوم، از سال 2003 تا 2011 میلادی 460 هزار نفر در عراق بر اثر جنگ جان خود را از دست داده اند.
سربازان آمريکايي و اسراي عراقي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، 10 سال از پایان جنگی که آمریکا با دلایل واهی علیه عراق به راه انداخت می گذرد. جنگی که با هدف ایجاد امنیت در منطقه آغاز شد، حال موجب ناامنی فراوان در منطقه شده است.

با سرنگونی حکومت بعث در عراق، گروه های تروریستی از جای جای عراق سر برآورند و به کشتار مردم بی دفاع پرداختند.

گروه های القاعده عراق، انصار السنه و شورای مجاهدین عراق با حدود 30 هزار مهاجم مسلح، هر روز جان عده ای بیگناه را می گیرند.

با توجه به مطالعه آماری منتشر شده در مجله پزشکی کتابخانه عمومی علوم، تا پایان سال 2011 میلادی 460 هزار نفر بر اثر جنگ با ایالات متحده آمریکا و در سال های اشغال نیروهای ائتلاف کشته شده اند.

مولفان این مطالعه می گویند که مطالب آنها در حال حاضر دقیق ترین گزارش از تعداد قربانیان جنگ عراق و درگیری های بعد از جنگ است.

این در حالی است که هنوز آمار دقیقی از کشته شدگان 2 سال اخیر در دست نیست.

از سوی دیگر مجامع بین المللی در قبال استفاده آمریکا از اورانیوم ضعیف شده، تنگستن و فسفر در جنگ که موجب شده نوزادان معلول بسیاری در عراق به دنیا بیایند و پس از گذران عمری کوتاه از دنیا بروند سکوت کرده اند. این در حالی است که سازمان ملل ساخت، آزمایش، استفاده، فروش و انباشت تسلیحات اورانیوم ضعیف شده را ممنوع کرده است.

آمریکا در سال 2003 میلادی، هزاران بمب حاوی اورانیوم ضعیف شده را در شهر فلوجه عراق فرو ریخت که در نتیجه هزاران نفر کشته شدند.

اورانیوم ضعیف شده، ماده ای است که عمر آن 4.5 میلیارد سال برآورد شده است. به همین علت به آن عنوان "قاتل خاموشی که هرگز از کشتن باز نمی ایستد" داده اند./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات