۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۸۷۴۱۵
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری جشن غدیر در 7 بقعه متبرکه شاخص خراسان شمالی

خبرگزاری رساـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: در هجدهم ذی الحجه و همزمان با عید سعید غدیر خم، جشن غدیر در هفت بقعه متبرکه این استان برگزار می شود.
غدير خم

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، ضمن تبریک به مناسبت دهه امامت و ولایت، به تشریح برخی از برنامه های شاخص این اداره کل در ایام بین دو عید سعید قربان و غدیر پرداخت و عنوان کرد: روز جمعه 26 مهر ماه به عنوان روز ولایت و بصیرت نامگذاری شده و در این روز برنامه هایی نظیر قرائت دعای ندبه در هفت امامزاده شاخص استان و نیز برگزاری همایش های ولایت و بصیرت برای کارکنان این اداره کل و خانواده وقف استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

 

به گفته وی در روز شنبه 27 مهر که به عنوان روز ولایت و جوانان نامگذاری شده، طرح حضور جوانان و نوجوانان در فضای معنوی بقاع متبرکه شاخص این استان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که یکشنبه 28 مهر مصادف با شب میلاد امام هادی(ع) به عنوان روز ولایت و قرآن نامگذاری شده است، افزود: قرائت زیارت جامعه کبیره و برپایی محافل انس با قرآن کریم در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص خراسان شمالی از جمله برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در این روز به شمار می روند.

 

وی اضافه کرد: روز دوشنبه 29 مهر به عنوان روز ولایت و معرفت نامگذاری شده و در این روز هم جشن میلاد امام هادی(ع) در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که سه شنبه 30 مهر، به عنوان روز ولایت و وقف نامگذاری شده است، تصریح کرد: در این روز ایستگاه های مشاوره وقف در سطح شهرهای استان دایر می شود و همچنین همایش واقفین خراسان شمالی نیز با شعار«همه واقف باشیم» برگزار خواهد شد.

 

به گفته وی چهارشنبه اول آبان به عنوان روز ولایت و بانوان نامگذاری شده و در این روز هم همایش بانوان ولایت با حضور زنان فرهیخته و فعالان مؤسسات قرآنی و مراکز دینی خراسان شمالی در هفت بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی تصریح کرد: روز پنج شنبه دوم آبان، مصادف با هجدهم ذی الحجه و عید سعید غدیر خم، جشن غدیر در هفت بقعه متبرکه شاخص خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

 

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی جشن عید غدیر در شهرستان بجنورد در محل آستان مبارک امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، در شیروان در امامزاده حمزه رضا(ع) روستای زیارت، در اسفراین در بقعه متبرکه سیدجعفر(ع)، در آشخانه در امامزاده محمد دلاور(ع)، در گرمه در امامزاده فخرالدین(ع) و در شهرستان فاروج نیز در محل آستان مبارک امامزاده جعفر(ع) برگزار می شود.

 

گفتنی است، بنیاد بین‌المللی غدیر از سه سال پیش ایام بین دو عید سعید قربان و غدیر را به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری کرد و به این مناسبت برنامه های مختلفی در کشور برگزار می شود.

 

این دهه در سال جاری از 24 مهر ماه(دهم ذی الحجه و روز عید قربان) آغاز شده و تا سوم آبان و یک روز پس از عید سعید غدیر خم(هجدهم ذی الحجه) ادامه دارد./9314/ت302/ب

ارسال نظرات