۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۸۷۴۲۰
امام جمعه موقت بجنورد:

غدیر سبب اتحاد مسلمانان و مظهر اخوت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بجنورد با بیان این که غدیر مسأله ای اسلامی و نه صرفا شیعی است، گفت: عید غدیر خم مایه اتحاد مسلمانان و عامل اخوت اسلامی به شمار می رود.
نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی، امام جمعه موقت بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هجدهم ذی الحجه و عید سعید غدیر خم، عنوان کرد: بر اساس فرموده حضرت محمد(ص)، عید غدیر بالاترین و بزرگترین عید امت اسلام به شمار می رود.

 

وی با بیان این که پیام عید غدیر به دنیا، ارائه الگوی حکومت اسلامی است، اظهار داشت: امامت و ولایت مهم ترین رکن جامعه اسلامی محسوب می شوند و پیام عید غدیر نیز همین مسأله امامت و ولایت است.

 

حجت الاسلام موسوی جاجرمی غدیر را مسأله ای اسلامی و نه صرفا شیعی دانست و افزود: عید غدیر خم مایه اتحاد مسلمانان، نه عامل اختلاف آنها است.

 

وی با یادآوری مشی حضرت علی(ع) در سال های خانه نشینی و دوران خلافت، مشی حضرت علی(ع) را بهترین روش حفظ وحدت در جامعه اسلامی ذکر کرد و اظهار داشت: امام نخست شیعیان در مدت 25 سال خانه نشینی، با وجود این که از حق خود برای امامت دفاع می کرد اما به خاطر این که اسلام در خطر بود با خلفا همکاری می کرد و حتی در بسیاری از موارد به آنها مشاوره نیز می داد.

 

حجت الاسلام موسوی جاجرمی با اشاره به این که امام علی(ع) در برخی مواقع پشت سر خلفای سه گانه نماز هم می خواند، تصریح کرد: این اقدامات به خاطر حفظ وحدت اسلامی در برابر هجوم دشمنان دین اسلام انجام می شد.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر هم باید سیره و روش حضرت علی(ع) از سوی ملت های مسلمان در پیش گرفته شود تا کشورهای غربی نتوانند کوچکترین آسیبی به ملت های مسلمان وارد کنند.

 

خطیب موقت نماز جمعه بجنورد با اشاره به این که بعد از بیداری اسلامی ملت های منطقه، کشورهای استعمارگر غربی دچار واهمه فراوانی شده و دیگر جرأت حمله مستقیم به مسلمان ها را ندارند، افزود: برنده ترین و بزرگترین سلاح دشمنان اسلام، ایجاد اختلاف و برافروختن آتش جنگ داخلی در بین آنها است و اگر در این زمینه مسلمانان هوشیار نباشند، متحمل خسارات و لطمات زیادی می شوند.

 

وی تصریح کرد: در این راستا لازم است با عمل به سیره امام علی(ع) و پیروی از آموزه های اسلامی، مسلمانان اختلافات موجود را کنار نهاده و با حفظ اتحاد و اتصال به حبل متین الهی، در برابر دشمنان قسم خورده اسلام بایستند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات