۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۸۷۴۳۲
امام جمعه سنندج:

وحدت مهم ترین سرمایه برای پیشرفت مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سنندج گفت: نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به استان کردستان و مردم این خطه فرصتی است که مردم کردستان باید قدردان آن باشند.
وحدت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی، امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همیشه به استان کردستان و مردم ولایت‌مدار این خطه از میهن اسلامی نگاه ویژه ای داشته اند که مردم باید قدر دان آن باشند، از همه مسؤولان خواستاریم نسبت به رفع دغدغه‌های معظم‌له نسبت به این استان تلاش کنند.


وی ادامه داد: مناسک حج نماد استکبارستیزی، و اقتدار مسلمانان است و  رسالت ترویج و تشریح این این عزت و اقتدار بر دوش حجاج است، حاجیان پس از انجام فریضه حج و عزیمت به دیار خود می بایست تبدیل به افرادی الگو برای سایر مسلمانان شوند.

 

امام جمعه سنندج تصریح کرد: نشر  و ترویج آموزه های دینی رسالتی بزرگ و حیاتی است، باید پیام‌های عید سعید قربان و  مناسک حج در تمامی شئون جامعه مورد توجه قرار گیرد، دقت داشته باشیم اگر افکار و اندیشه‌های افراد در جامعه اصلاح شود آن جامعه با شتابی روزافزون به سوی عزت و تعالی پیش خواهد رفت.


ماموستا مجتهدی گفت: توسعه و پیشرفت جامعه اسلامی با تأسی از سیره رسول‌الله(ص) و عمل به مبانی اخلاقی و اعتقادی دین اسلام میسر می شود، وحدت و انسجام بین مذاهب اسلامی مهم‌ترین سرمایه مسلمانان برای پیشرفت و تعالی روزافزون است.


امام جمعه سنندج تأکید کرد: با توجه به شرایط ویژه کردستان و وجود منابع غنی و نیروی کارآمد در این استان، رهبر معظم انقلاب هماره نگاه ویژه‌ای به این خطه دارند لذا بر مردم و مسؤولان کردستانی واجب است تا در راستای رفع دغدغه‌های رهبری و شکوفایی هرچه بیشتر این استان تلاش کنند.


وی خاطر نشان کرد: به فضل پروردگار ایران اسلامی مقتدرترین کشور در منطقه است، این اقتدار و عزت در گرو وحدت و انسجام بین مردم و مسؤولان نظام اسلامی است و باید همواره قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.


ماموستا مجتهدی در پایان اظهار داشت: مسلمانان از منابع غنی علمی و فرهنگی برخوردار هستند و باید با کسب علم و عمل به منابع غنی خود موجبات پیشرفت و تعالی جوامع اسلامی را فراهم کنند./967/پ202/ع

ارسال نظرات