۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۸۷۴۹۸
امام جمعه موقت اصفهان:

اسلام بدون ولایت دین ناقص است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که ما هیچ امیدی نداریم که آمریکا در صحبت هایش صادقانه باشد، گفت: راه نجات کشور ما در ارتباط با آمریکا نیست و بودن تحت لوای ولایت فقیه اسلحه ای است که آنان هرگز نخواهند توانست در برابر آن ایستادگی کنند.
حجت الاسلام ميردامادي امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان و امام جمعه موقت اصفهان، امروز در همایش منطقه ای زلال جاری غدیر در دانشگاه آزاد نجف آباد، پیرامون غدیر و اتفاقات پیرامون آن گفت: غدیر جریانی نیست که کسی بتواند منکر شود و علامه امینی در کتاب الغدیر حدود 30 سند مهم از کتب اهل سنت را بیان کرده است که همگی به این امر اذعان داشته اند.

 

وی درباره جریان غدیر و نحوه شکل گیری آن بیان داشت: قبل از اعلان پیامبر(ص) در غدیرخم دو بار دیگر نیز این امر بر پیامبر اعلان شده بود و نگرانی پیامبر از این مسأله که به عنوان یک مسأله سیاسی ایجاد تنش کند سبب شد که حتی بعد از اعلان ولایت حضرت علی(ع) دست به رأی گیری از مردم نیز زدند.

 

امام جمعه موقت اصفهان اسلام را دینی الهی و مردمی دانست و افزود: بعضی افراد در اوایل انقلاب به نام جمهوری یا به نام اسلامی اعتراض داشتند که اگر یکی هست نیازی به دیگری نیست و حضرت امام(ره) در جواب این افراد گفتند، دین، دین خداست منتهی حکومت اسلامی زمانی تشکیل می شود که مردم خواستار آن باشند و اجرایی شدن حکومت اسلامی در راستای قبول و پذیرش مردم است.

 

وی در ادامه افزود: در دنیا انقلاب های فراوانی به وقوع پیوست، ولی هیچ یک به مانند انقلاب ایران نبود چون در رأس آنها حکومت و ولایتی وجود نداشت و حضرت امام مشروعیت این انقلاب را با رأی مردم به دنیا نشان دادند و تشکیل یک حکومت اسلامی که براساس دستورات قرآن پایه ریزی شود، مهم ترین خطر برای منافقین بود.

 

حجت الاسلام میردامادی در ادامه با بیان این موضوع که دین منهای ولایت ناقص است، خاطر نشان کرد: حکومت هایی که به نام اسلام اکنون در کشورهایی چون عربستان، ترکیه، پاکستان و ... شاهد هستیم که به تبعیت از انقلاب ایران دست به قیام زدند، همگی به شکست انجامید که تنها علتش، نبود ولایت و امامت در متن انقلاب های آنان بوده است و وقتی رهبری نباشد، آمریکا موج سوار انقلاب های آنان می شود.

 

وی در ادامه بیان داشت: اکنون شاهد هستیم که در این کشورها از اسلام جز اسم و از قرآن جز رسم باقی نمانده است و چنان مسلمانان را به جان هم انداخته اند که به نام اسلام واقعی دست به تکفیر و ذبح مسلمانان می زنند.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد اسلامی استان از جمله اهداف برگزاری همایش هایی با موضوع غدیر را رساندن پیام واقعی اسلام به گوش جهانیان دانست و افزود: سعادت بشریت در سایه آن چیزی که در غدیر اتفاق افتاد و دنباله راه غدیر ظهور منجی عالم بشریت است.

 

وی در ادامه گفت: غدیر آن چنان مظلوم واقع شده است که دشمنان بعد از این حادثه غدیر آن قدر از کتب در مورد فضائل حضرت علی(ع) را از میان بردند و آن قدر در دین بدعت وارد کردند، تا دین مبین اسلام تبدیل به یک اسلام آمریکایی شد که اکنون در کشورهای اسلامی شاهد آن هستیم.

 

حجت الاسلام میردامادی در پایان سخنانش در مورد سیاست آمریکا در ماه های اخیر بیان داشت: ما هیچ امیدی نداریم که آمریکا در صحبت هایش صادقانه باشد و راه نجات کشور ما در ارتباط با آمریکا نیست، بلکه نجات کشور به استقلال و قدرتمند شدن نظام است و بودن تحت لوای ولایت فقیه اسلحه ای است که آنان هرگز نخواهند توانست در برابر آن ایستادگی کنند.

 

هم چنین در این همایش حجت الاسلام مصطفی حسناتی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به این موضوع که اوج حرکت ها و اتفاقات مهم در عمر پیامبر(ص) در ماه ذی الحجه اتفاق افتاده است که یکی از آنها غدیر خم است و شناخت علی یعنی نزدیکی به حق و هر چه نسبت به علی جاهل باشیم و از اندیشه و عقاید علوی دوری کنیم به همان میزان از حق و عدالت دور شده ایم و تنها نور ولایت حضرت علی(ع) است که می توانند جلوی ظهور عقاید انحرافی را بگیرد.

 

وی در ادامه افزود: سیدالشهدا(ع) با هجرت از منی، طواف گرد خانه را که رمز توحید است تبدیل به عمل توحیدی کرد چنان که در روایات وارد شده است که در روز عرفه خداوند قبل از این که به اهل عرفات نگاه کند به زائر حسین(ع) نگاه می کند در عرفات نمایش ابراهیم خلیل و اسماعیل ذبیح بود و در کربلا این نمایش به حرکت واقعی و عزتمند تاریخ اسلام تبدیل شد و قدر و قیمت شیعه به سه کلمه غدیر، عاشورا و انتظار است./939/پ202/ب

ارسال نظرات