۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۸۷۶۰۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان:

غدیر پیام آور وحدت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی زنجان عید غدیر را پیام آور وحدت میان مسلمانان دانست و گفت: پیام غدیر، پیام یکپارچی و وحدت بین مسلمانان است و از این جهت می توان گفت که یکی از ارکان دین اسلام در عید غدیر نقش بسته است.
حجت الاسلام اذن الله خدايي

حجت الاسلام اذن الله خدایی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به این که عید غدیرخم مهم ترین عید اسلامی است، اظهار داشت: عید غدیرخم مهم ترین عید اسلامی است و رکن رکین دین اسلام که همان ولایت می باشد در آن نقش بسته است؛ بنابر این می توان عید غدیر را پیام آور یکپارچگی و وحدت بین مسلمانان دانست.

 

وی در ادامه افزود: در این عید اسلامی توجه به موضوع ولایت که همان تداوم رسالت انبیاء است از اهمیت خاصی برخوردار است و لذا باید به این موضوع در این ایام بیش از پیش پرداخته شود.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه با اشاره به آداب وحدت آفرین روز عید غدیر که به آنها در اسلام سفارش شده است، تصریح کرد: آداب عید غدیرخم بیانگر وحدت بین مسلمین است و یکی از این آداب ایجاد صیغه برادری بین مسلمانان است که باید در عصر حاضر هم مورد توجه بیشتری قرار گیرد که این همان سیره رسول خدا است که بین مهاجرین و انصار جاری شد.

 

وی در ادامه با اشاره به معنای سنت صیغه برادری در اسلام اظهار کرد: وحدت و صیغه برادری به معنای دست کشیدن از اعتقادات مذهبی نیست، بلکه درک دشمن مشترک و احترام گذاشتن به عقاید همدیگر است.

 

حجت الاسلام خدایی در ادامه با اشاره به این که مشکلی بین شیعه و سنی وجود ندارد تأکید کرد: مشترکات ما با اهل سنت در یک پیامبر، کتاب آسمانی، یک قبله و نماز است که دشمن همیشه تلاش دارد با ایجاد تفرقه به اهداف شوم که همان اختلاف بین اهل سنت و تشیع است برسد و البته باید با آگاهی و درک موقعیت ها اجازه نداد دشمن به نیت پلید خود برسد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه افزود: البته در نزد ما حساب وهابیت و گروههای افراطی از اهل سنت جدا است و ما آنها را از برادران اهل سنت نمی دانیم.

 

وی در ادامه به دیگر آداب سفارش شده در عید غدیرخم اشاره کرد و گفت: روزه گرفتن، صدقه دادن، نماز خواندن، غسل، عطوفت، دیدار با نزدیکان و برگزاری مراسم جشن از اعمال این عید سعید است که البته گروهی سعی دارند با پوشش گذاشتن روی آنها نشان دهند که در مکتب تشیع شادی و نشاط جایی ندارد و این در حالی است که دین مبین اسلام به شادی و برگزاری هر چه بهتر اعیاد توجه جدی دارد. /949/ت302/ب

ارسال نظرات