۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۸۷۶۲۹

خاطرات جاسوس CIA از ایران هسته ای

خبرگزاری رسا ـ مامور مخفی سابق سازمان اطلاعات مرکزی به تازگی رمانی نوشته که بر پایه خاطرات وی از زندگی و تجربیات حرفه ای اش نگاشته شده است.
جاسوس آمريکايي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در گزارش با والری پلیم، مامور مخفی سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در خصوص انتشار کتاب خاطراتش گفتگو کرد.


این مامور مخفی سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، موسوم به cia، که در سال 2003 با لو رفتن شغلش توسط دولت بوش برکنار و در نهایت ناگزیر به استعفا شده بود، به تازگی رمانی نوشته که بر پایه خاطرات وی از زندگی و تجربیات حرفه ای اش نگاشته شده است. این کتاب بلوبک نام دارد، و عنوان آن با تکیه بر وارونه شدن و به بیراهه رفتن فعالیت های جاسوسی انتخاب شده است.


خانم پلیم می گوید از جمله مأموریت های وی سفرهای متعدد و تحقیق برای حصول اطمینان از آن بوده که ایران سلاح هسته ای ندارد.


البته صدای آمریکا توضیح نداده است که نتیجه تحقیقات این جاسوس آمریکایی در خصوص ایران چه بوده است. اما با توجه به اینکه نقطه نظرات وی در این خصوص گفته نشده، می توان حدس زد که این جاسوس به این حقیقت پی برده است که جمهوری اسلامی ایران هیچ تلاشی برای دست یابی به سلاح هسته ای انجام نداده است.


مامور مخفی سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سپس با انتقاد از شنود مکالمات و مکاتبات شهروندان آمریکایی توسط دولت این کشور و رخنه کردن آن به فرهنگ عام و آثار داستانی و نمایشی، می گوید: دولت آمریکا از دهه 1940 ارتباطی تنگاتنگ با صنعت ارتباطات داشته است.


دولت، به همه چیز سر می کشد و در همه چیز نفوذ دارد. ماموران و سیستم های امنیتی دولت آمریکا همه چیز را آلوده می کنند و از همه اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی آگاهند. حساب های بانکی، فایل های کامپیوتری، محتوای ایمیل ها و مکالمات تلفنی شهروندان، هیچ کدام، از این سیاست و عملکرد دولت آمریکا مصون نیست./1415/1409/ح

ارسال نظرات