۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۲:۲۶
کد خبر: ۱۸۷۶۵۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

زیارت جامعه کبیره دوره کامل انسان‌شناسی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام هادی(ع) زیارت ارزنده جامعه کبیره را برای ما به یادگار گذاشته است، ابراز داشت: این زیارت یک دوره کامل انسان شناسی و امام شناسی بوده که انسان باید در تلاش باشد تا امام خود و جایگاه والای ایشان را به درستی بشناسد.
حجت الاسلام خليلي، استاد حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام نصرت الله خلیلی، استاد حوزه علمیه مازندران، شب گذشته در جشن میلاد امام هادی(ع) که در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد، با بیان این که یکی از نعماتی که خداوند منان در عالم تکوین به بشر داده حضور انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) است، گفت: خداوند منان فرمود اگر می‌خواهید به من برسید باید متمسک به واسطه های فیض شوید که همان اهل بیت(ع) هستند.

 

وی با اشاره به این که امام هادی(ع) به عنوان واسطه فیض و ارزاق معنوی از سوی خداوند منان بوده است، بیان داشت: تلاش ما باید این بوده که سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که امام هادی(ع) زیارت ارزنده جامعه کبیره را برای ما به یادگار گذاشته است، خاطرنشان کرد: این زیارت یک دوره کامل انسان شناسی و امام شناسی بوده که انسان باید در تلاش باشد تا امام خود و جایگاه والای ایشان را به درستی بشناسد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که انسان باید مراقب اعمال خود بوده و از انجام گناهان خودداری کند، ادامه داد: خداوند منان احاطه کامل بر تمام امور ما دارد که باید مراقب اعمال خود بوده و در راستای رضایت حضرت حق گام برداریم.

 

وی با اشاره به این که ملائکه بر همه امور انسان شاهد و ناظر هستند، بیان داشت: وسوسه های فکری و خطورات قلبی از اموری بوده که کسی از آن‌ها خبر نداشته و تنها خداوند منان آن را می داند.

 

حجت الاسلام خلیلی ادامه داد: مقام اهل بیت معصومین(ع) آن چنان عرشی و ربانی بوده که نسبت به خطورات ما هم احاطه کامل دارند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نفوس اهل بیت(ع) در نفوس بشریت بوده که اگر اراده کنند می توانند قلب آدمی را دگرگون کنند، گفت: گاهی ولی خدا به انسان نظر می کند که آدم معصیت کار از این رو به روی دیگر شده و انقلاب نفسانی صورت می گیرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تقوا سبب انقلاب وجودی انسان می شود، خاطرنشان کرد: انسان باید در تلاش بوده تا در زندگی از تجربیات ارزنده دیگران به بهترین شکل ممکن عبرت گیرد.

 

حجت الاسلام خلیلی با تاکید بر این که اطاعت از خداوند منان سبب می شود تا همه عالم از انسان اطاعت کنند، بیان داشت: انسان باید دلبستگی به دنیا را در وجود خود محو کرده و در راستای انجام فرایض و واجبات دینی حرکت کند./950/پ203/س

ارسال نظرات