۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۸۷۶۵۷

همایش تجلیل از طلاب ممتاز حوزه علمیه زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تجلیل از طلاب ممتاز حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان که در سال تحصیلی گذشته معدل درسی کل آنها بالاتر از 19 بود، صبح امروز در حوزه علمیه امام صادق (ع) با حضور طلاب و اساتید برگزار شد.
مراسم تقدير از طلاب ممتاز زنجاني مراسم تقدير از طلاب ممتاز زنجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام سید ابوطاهر علوی، استاد حوزه علمیه زنجان، صبح امروز در مراسم تقدیر از طلاب ممتاز حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان که در محل حوزه علمیه برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام علی (ع) که در آن از خداوند سه خصلت را درخواست کرده است، گفت: امام علی (ع) در این روایت سه چیز گران بها از خداوند درخواست می کند؛ اول این که خداوندا مرا به جوار رحمت خویش نزدیک کن، دوم این که سعادتی عطایم کن تا همیشه و در همه حال در یاد تو باشم و سوم این که توفیقی نصیبم فرما تا همیشه شکرگزار نعمت های بی حد و حساب تو باشم.

 

وی در ادامه به گام های اساسی در رسیدن به مقام قرب الهی اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین قدم در رسیدن به مقام قرب الهی توبه است که شاید انسان در زندگی لغزش هائی هر چند کوچک داشته باشد و البته توبه نیز دو بُعد دارد که یکی پشیمانی از عمل گذشته و دیگری تصمیم بر نیکی در آینده است؛ و قدم دوم در رسیدن به مقام قرب الهی بعد از توبه ترک محرمات است که در روایات نیز به آن تأکید بسیار شده و آن را مقدم بر انجام واجبات دانسته است.

 

استاد حوزه علمیه زنجان در ادامه افزود: انجام واجبات قدم بعدی در رسیدن به قرب الهی است و در این راه می توان از عمل به مستحبات به عنوان یک نیرو زای قوی نام برد که انسان را سریع تر به مقصد می رساند؛ اما قدم بعدی را امام علی (ع) بازگو می کند « ملاک العمل بالاخلاص » یعنی ملاک برتری عمل شما اخلاص است و این که آیا این کار شما برای رضای خداوند است یا برای رضای مردم؟.

 

حجت الاسلام علوی در ادامه اخلاص را شرط اساسی درس خواندن طلاب دانست و تصریح کرد: طلاب نیز باید هنگام درس خواندن نیت شان فقط خداوند باشد و در یادگیری نیز ابتدا خود را در نظر بگیرند و به آن مطلب عمل کنند و در مرحله بعد آن را برای مردم بازگو کنند و این را باید همیشه به یاد داشته باشید که بدون عمل، حرف شما در قلب مردم تأثیر گذار نخواهد بود.

 

وی در پایان افزود: باید در کارها مانند امام خمینی (ره) باشیم که اخلاص و نور وجودی خود را ابتدا خودش درک کرد و بعد آن را با اخلاص تمام به جهانیان عرضه کرد که همگان شاهد حاصل آن بودند که همان تغییر حکومت چند هزار ساله شاهنشاهی به حکومت اسلامی بود.

 

گفتنی است؛ طلابی که به عنوان طلاب ممتاز شناخته شدند به ترتیب عبارتند از احمد رضا فتحی، منوچهر گنج خانی، محمد عباسی، سجاد تاشک، سید حسین موسوی، سعید مظفری، حسین رحمتی، مرتضی توکلی، سعید شادمان، سجاد بابایی، اسماعیل علوی، سید بهزاد غائبی، سید بهروز غائبی، حسین صیدی دهقان، رسول حسنی پسند، علی ملک خواه، سلمان حسنی و مهدی ولی خانی. /949/پ202/ب

ارسال نظرات