۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۸۷۶۵۹
با حضور اساتید حوزه و دانشگاه؛

جشن ویژه دهه غدیر در ساری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشن ویژه در ایام خجسته دهه غدیر استمرار نشست تخصصی هم اندیشی جهانی شدن دهه غدیر در راستای هدفمندی نشر معنوی، علمی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگ غنی شیعه امروز در سالروز ولادت امام دهم(ع) با حضور و سخنرانی حضرات آیات، شخصیت های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی حوزه و دانشگاه در ساری برگزار شد.
غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، جشن ویژه در ایام خجسته دهه غدیر استمرار نشست تخصصی هم اندیشی جهانی شدن دهه غدیر در راستای هدفمندی نشر معنوی، علمی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگ غنی شیعه امروز در سالروز ولادت امام دهم(ع) با حضور و سخنرانی حضرات آیات، شخصیت های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی  حوزه و دانشگاه به ویژه آیت الله نظری خادم الشریعه، مؤوسس و بنیانگذار دهه غدیر، آیت الله شیرازی از علمای مشهد، حجت الاسلام مروی، معاون امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در ساری برگزار شد.

 

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این مراسم با بیان این که غدیر بزرگترین افتخار و اعتبار برای شیعه است، گفت: بزرگداشت غدیر و دهه غدیر حرکت ارزشمندی است که باید تقویت شود.

 

وی با اشاره به این که دشمنان اسلام همه توان خود را به کار گرفتند تا حضرت علی(ع) را برای همیشه تاریخ محو کنند، خاطرنشان کرد: علیرغم همه این تلاش ها امروز شیعه در عرصه جهانی عزت و افتخاری وصف ناپذیری دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که امیرالمؤمنین(ع) هیچ گاه به دنبال پست و خلافت نبودند، تصریح کرد: غدیر به برکت وجود امام علی(ع) توانست غدیر شود چون آن حضرت لیاقت داشت که به این شأنیت برسد.

 

حجت الاسلام ابرهیمی با اشاره به این که امروز دستان استکبار جهانی، سیاه، موساد و گروه های تروریستی مورد حمایت استبکار جهانی تا مفرغ به خون ملت های بی گناه آغشته است، تصریح کرد: سکوت، بی خیالی و بی توجهی به این جنایت های آشکار گناهی نابخشودی است.

 

وی با بیان این که دشمنان برای تضعیف جایگاه شیعه در جهان از هر ابزاری استفاده می کنند، ادامه داد: مخالفان شیعه تنها در یک اقدام 60 هزار کتب بر علیه شیعه در موسم حج از سوی گروه های سلفی و تکفیری توزیع می شود.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که امروز وظیفه ما این است که ذی خود را اصلاح کنیم، گفت: ذی امیرالمؤمنان(ع) همان سبک زندگی اسلامی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که سیره عملی حضرت علی(ع) درس بزرگی برای صدور انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی در سایه غدیر در دنیا عزت و آبرو دارد.

 

وی با بیان این که رسالت امروز همه ما بزرگداشت غدیر وحدت و پیروی از  ولایت و رهبری است، ادامه داد: سبک زندگی اسلامی که یکی از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی است باید در بخش های مختلف جامعه نهادینه شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، وحدت و همدلی را رمز پیروزی امت اسلامی در برابر فتنه انگیزی های دشمنان اسلام ناب دانست و بیان داشت: امت اسلامی باید با کنار گذاشتن هر گونه اختلاف و تفرقه تنها در مسیر وحدت و برادری گام بردارند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که امت اسلامی باید بدانند که تنها دشمنان اسلام از اختلاف و تفرقه میان شیعه و سنی سود خواهند برد، تصریح کرد: علمای اسلام در تحکیم وحدت و برادری میان شیعه و سنی رسالت سنگینی بر عهده دارند./950/پ203/ب

ارسال نظرات