۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۸۷۶۷۰
فرمانده سپاه علی‌بین ابیطالب قم:

مراسم بازسازی واقعه غدیر در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد بازسازی واقعه غدیر از برگزاری مراسم بازسازی واقعه غدیر با حضور بیش از هزار هنرمند و بسیجی در قم خبر داد.
سردار مهدوي نژاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار مهدی مهدوی نژاد فرمانده سپاه علی‌بن ابیطالب(ع) قم، امروز در نشست خبری ستاد بازسازی واقعه غدیر، گفت: امسال چهارمین سال است که سپاه علی‌بن ابیطالب(ع) با همکاری کلیه سازمان‌ها، ادارات و مسؤولان استانی مراسم بازسازی واقعه غدیر را در کنار کوه خضر نبی(ع) برگزار می‌کند.
وی با بیان این‌که غدیر به عنوان چشمه‌ای جوشان است که از زمان پیامبر اسلام تا کنون جاری است، ابراز کرد: تشنگان و عاشقان ولایت و معرفت همیشه از این چشمه جاری بهره‌مند می‌شوند.
فرمانده سپاه علی‌بن ابیطالب(ع) قم یکی از اهداف برگزاری مراسم بازسازی واقعه غدیر را ترویج فرهنگ ولایت و تعمیق هویت دینی در میان جوانان خواند و اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این مراسم مردم درک قوی‌تری از اصول و مبانی ولایت پیدا کنند.
مهدوی نژاد با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای کم رنگ کردن روز بزرگ غدیر، گفت: برگزاری هر چه بهتر این مراسم به خنثی سازی توطئه‌های دشمنان کمک خواهد کرد.
رییس ستاد بازسازی واقعه غدیر با تأکید بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم جشن غدیر، نسبت به سال‌های گذشته، ابراز کرد: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی و گسترش بصیرت در جامعه، مردم مراسم‌های بزرگ اسلامی را باشکوه برگزار می‌کنند.
وی ادامه داد: مردم غدیر را همچون روزهای بزرگ و حماسی در تاریخ اسلام و انقلاب بزرگ می‌دارند و قطعا دشمن از چنین مراسم‌هایی که مروج اسلام ناب است ناراحت می‌شود.
فرمانده سپاه علی‌بن ابیطالب(ع) قم معرفی واقعه غدیر به جوانان را از دیگر اهداف برگزاری این مراسم دانست و اظهار داشت: این مراسم با شکوه با استفاده از آیات و روایات و بهره‌مندی از هنرمندان در جهت تبیین معارف و ارزش‌های اسلامی برگزار می‌شود.
مهدوی نژاد افزایش بصیرت بسیجیان و حلقه‌های صالحین به واقعه غدیر را از دیگر اهداف برگزاری این مراسم ذکر کرد و افزود: این مراسم از سال 98 آغاز شده و امسال در بیش از 120 نقطه کشور و با حضور هنرمندان و بسیجیان برگزار می‌شود.
رییس ستاد بازسازی واقعه غدیر با بیان این‌که بیش از هزار هنرمند و بسیجی در برگزاری این نمایش فعالیت می‌کنند، گفت: این افراد در قالب پنج کاروان به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
وی بیان کرد: مراسم بازسازی واقعه غدیر روز پنج شنبه همزمان با عید غدیر از ساعت 9 صبح در کنار کوه خضر نبی(ع) منطقه غدیر آغاز و با اقامه نماز ظهر و عصر از سوی آیت‌الله حسینی بوشهری خاتمه می‌یابد./927/پ202/ن
ارسال نظرات