۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۸۷۶۷۲
آیت‌الله علوی گرگانی:

ولایت فقیه جلوه‌ای از ولایت ائمه اطهار است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم عید غدیر تأکید کرد و با بیان این که ولایت فقیه جلوه‌ای از ولایت امیر مؤمنان است، گفت: غدیر روز با عظمتی است و باید قدر آن را دانست.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی  علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در دیدار جمعی از افسران نیروی انتظامی، هدف از خلقت انسان را رسیدن به کمال دانست و گفت:  خداوند در آیات قرآن راه رسیدن انسان به کمال را نشان داده است.
وی با اشاره به روایات اسلامی بر ضرورت علم آموزی تأکید کرد و ابراز داشت: انسان باید همیشه در جهت کسب علم و دانش تلاش کند و نسبت به مسائلی که از آنها آگاهی ندارد علم پیدا کند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیه «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی»، گفت: ولایت تکمیل کننده دین و نعمت است و عبادت بدون ولایت ارزشی ندارد، از این رو باید در جهت شناخت ولایت تلاش کرد.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در ادامه سخنان خود بر ضرورت هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم عید غدیر تأکید کرد و اظهار داشت: غدیر روز با عظمتی است و باید قدر آن را دانست.
وی با تأکید بر این‌که ولایت امیر المؤمنان(ع) در رأس ولایت ها قرار دارد، ابراز کرد: ولایت فقیه نمونه کوچکی از ولایت امیرالمؤمنان(ع) است.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم نقش علما و مراجع تقلید در زمان غیبت امام معصوم(ع) را سنگین ارزیابی کرد و گفت: امام زمان(عج) فرمودند؛ مردم در صورت برخورد با مشکلات به علمای دین مراجعه کنند.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این‌که باید مطیع فرمان رهبری و مراجع تقلید باشیم، گفت: نافرمانی از فرامین رهبری موجب خشنودی دشمنان می‌شود./927/پ202/ج
ارسال نظرات