۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۱۸۷۷۲۴

فرمانده ارشد طالبان کشته شد

خبرگزاری رسا ـ امدادگر انگلیسی در جریان عملیاتی که از سوی نیروهای ناتو برای نجات او اجرا شد، به دست گروگانگیران تحت فرمان حاجی دوران(فرمانده ارشد طالبان) کشته شد.
طالبان در افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی گفت: مقامات ولایت کنر در شرق افغانستان خبر داده اند که یک فرمانده مشهور طالبان در اثر حمله هواپیمای آمریکایی کشته شده است.


گل مرجان فرماندار مانوگی به بی بی سی گفت: حاجی دوران، ساعت 9 صبح امروز (دوشنبه، 29 میزان/مهر) هدف حمله هوایی قرار گرفت. در این حمله برادر و دو تن از افراد تحت امر این فرمانده طالبان کشته شدند.


مقامات محلی می‎گویند: کشته شدن حاجی دوران می‌تواند به بهبود وضعیت در مناطق ناآرام ولایت کنر و ولایت نورستان کمک کند.


مناطق اوته‎پور، مانوگی، چپه‎دره و چوکی در ولایت کنر و برخی از مناطق ولایت نورستان، از محلات اصلی فعالیت حاجی دوران و شورشیان تحت فرمان او شمرده می‎شد.


گفته می‌شود که او در ربودن لیندا نورگروو، امدادگر انگلیسی هم دست داشته است و گروگانگیران از افراد تحت فرمان او بوده‌اند. خانم نورگروو در جریان عملیاتی که از سوی نیروهای ناتو برای نجات او اجرا شد، به دست گروگانگیران کشته شد.


گفته شده که او سال ها عضو گروه سلفی بود، اما از دو سال به این سو در چهارچوب گروه طالبان فعالیت می‌کرد، چرا که سلفی‎ها در کنر به طالبان پیوستند./1421/1409/ح

ارسال نظرات