۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۱۸۷۷۴۰
با پیام آیت الله جوادی آملی؛

همایش غدیرخم، تجلی خورشید ولایت و امامت در آمل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش غدیرخم، روز تجلی خورشید ولایت و امامت با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی در آمل برگزار شد.
غديرخم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، دوشنبه شب همایش غدیرخم، روز تجلی خورشید ولایت و امامت با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی و با حضور امام جمعه آمل، مدیر مؤوسسه حکمت علوی و دوستداران نهج البلاغه در سالن اجتماعات شهید رجایی آمل برگزار شد.

 

یدالله شهسواری، مدیر مرکز فرهنگی مطالعاتی معارف علوی در این همایش با اشاره به این که عید غدیرخم عید اکمال دین و اتمام نعمت بوده که از ارزش والایی برخوردار است، گفت: روز تاریخی غدیرخم هنگام اعلان ولایت و وصایت حضرت امام علی(ع) است که از این رو باید نسبت به گرامیداشت این روز ارزنده اهتمام خاصی وجود داشته باشد.

 

شهسواری با بیان این که امام علی(ع) با نگاه مهربانانه دارد به همه عالم وجود می بخشد، گفت: باید سیره نورانی این امام همام در برنامه های زندگی ما به نحو ارزنده ای وجود داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که دانش و دانا شدن ملاک نبوده و تلاش ما باید در این راستا باشد تا دارا شویم، بیان داشت: باید خداوند منان را شاکر باشیم تا کتاب نهج البلاغه وارد خانه های ما شده است و باید خود را همسو و همسان با این کتاب گرانقدر کنیم.

 

مدیر مرکز فرهنگی مطالعاتی معارف علوی با تاکید بر این که باید اهتمام ما بر این بوده تا خودمان را قرآنی کنیم، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر قرآن و نهج البلاغه به عنوان ثروتی ارزنده بوده که باید تلاش ارزنده ای در این راستا داشته باشیم.

 

شهسواری با اشاره به فعالیت های مرکز فرهنگی مطالعاتی معارف علوی، گفت: این مرکز در راستای احیای فرهنگ نهج البلاغه فعالیت خود را آغاز کرده و در بخش های طرح مطالعه کل کتاب نهج البلاغه در دوره های چهار ماهه، تحقیق و بررسی موضوعی، کتابخانه تخصصی و پاسخ به سوالات فعال است.

 

وی با بیان این که دو دوره از طرح مطالعه کل نهج البلاغه برگزار شده است، ادامه داد: در این دوره ها حدود 320 نفر از دوستداران نهج البلاغه حضور پیدا کردند.

 

مدیر مرکز فرهنگی مطالعاتی معارف علوی با اشاره به این که بررسی حکمت ها و خطبه ها در دوره تحقیق و پژوهش صورت می گیرد، بیان داشت: این جایگاه کاملا مردمی بوده و نگاه ما به امام علی(ع) و نهج البلاغه است./950/پ202/ب

ارسال نظرات