۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۸۷۷۷۳
آیت الله نوری همدانی:

ولایت فقیه در امتداد غدیر است/ جبهه استکبار طبل توخالی است

خبرگزای رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به ناتوانی جبهه استکبار برای از بین بردن جبهه حق، گفت: مستکبران همواره خود را بزرگ می شمارند اما در حقیقت طبلی توخالی هستند.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل وزارت دفاع با تأکید بر این که آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، سلفی‌ها و تکفیری‌ها کاری از دست شان ساخته نیست، اظهار داشت: مستکبران خودشان را بزرگ می شمارند اما آنها طبل توخالی و مانند ببری کاغذی هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با توجه به فرا رسیدن عید غدیر خم، این عید را از بزرگ ترین اعیاد اسلامی برشمرد و گفت: جریان غدیر امری مقطعی نبوده بلکه راهی است برای همه بشریت در همه زمان‌ها؛ روزی است که پیامبر(ص) جانشین خود را معرفی کرد و با این کار به یکی دیگر از نیازهای بشریت پاسخ داد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به زندگی اختیاری انسان‌ها و نیازهای فرا غریزی بشر، ابراز داشت: انسان دارای نیازهای مختلفی است؛ یکی از مهم ترین آنها نیاز به رهبر است؛ چراکه در همه زمان‌ها همواره انسان بر سر دوراهی حق و باطل قرار می گیرد بنابراین برای رهایی از گمراهی باید فردی باشد که ایشان را هدایت کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی به روایاتی در زمینه لزوم وجود رهبر اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) می فرماید پیش از خلقت انسان‌ها خداوند رهبری قرار داد و تا زمانی که انسان‌ها بر روی زمین هستند رهبر نیز وجود دارد؛ زمین یک لحظه بدون رهبر نخواهد بود و آخرین فردی که قبض روح می شود رهبر است.

وی پیام صریح غدیر را ترسیم خط ممتد ولایت برای جلوگیری از گمراهی بشر دانست و افزود: اگر کسی از خط غدیر منحرف شود گمراه خواهد شد؛ سلسله مراتب ولایت از پیامبر(ص) آغاز و سپس به ائمه اطهار(ع) می رسد و در زمان ما ولی فقیه در امتداد این مسیر است.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه سوم سوره مائده، گفت: خداوند در این آیه روز غدیرخم را با عظمت یاد کرده است به این دلیل که امیرالمؤمنین(ع) با قدرت و عظمتی که داشت لایق ترین افراد برای رهبری بود و در این روز به امت معرفی شد و دشمنان با این انتخاب مأیوس شدند زیرا آنها تصور می کردند که بعد از رحلت پیامبر(ص) می توانند در مسلمانان نفوذ کنند و اسلام را از مسیر خود منحرف کنند./928/پ202/ج

ارسال نظرات