۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۸۷۷۸۵

بازسازی و شبیه خوانی واقعه بزرگ غدیرخم در دامغان

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه دامغان گفت: با هدف گسترش فرهنگ ولایی و تعمیق هویت دینی و عمل به سیره نبوی در جامعه، واقعه بزرگ غدیر خم در فضایی بالغ بر دو هکتار در دامغان باز سازی و شبیه خوانی می شود.
حجت الاسلام مهدي مقري

حجت الاسلام مهدی مقری، نماینده ولی فقیه در سپاه دامغان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در این شهرستان از باز سازی و نمایش واقعه بزرگ غدیر خم برای دومین بار در دامغان و همزمان با 122 شهر کشور با استفاده از اسناد معتبر تاریخ اسلام به همت واحد اردویی گردشگری راهیان نور سپاه دامغان خبر داد.

 

وی با اشاره به فعالیت و نقش آفرینی بیش از 150 نفر از هنرمندان و بسیجیان شهرستان دامغان در این برنامه افزود: در این بازسازی و شبیه خوانی باشکوه که به کارگردانی غلامعلی نادعلیزاده و با همکاری 15 نفر از همکاران شبیه خوان ایشان در گروه احرار به اجرا در خواهد آمد، تلاش شده است تمام بخش های این واقعه شبیه سازی شود تا شاید گوشه ای از عظمت و اهمیت این حقیقت والای معنوی به نمایش درآید.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه دامغان اضافه کرد: آماده سازی فضا و امکانی مناسب برای درک قوی تر وقایع مهم تاریخ اسلام، الگو سازی و معرفی عینی عید بزرگ غدیر خم و شرایط زمانی و مکانی آن و تلاش در جهت گسترش بیش از پیش سیره رسول خدا و ائمه اطهار(ع) و اهمیت ولایتمداری از جمله اهدافی است که امیدواریم با تلاش همکاران ما در سپاه دامغان، بسیجیان و هنرمندان متعهد شهرستان در این برنامه محقق شود.

 

حجت الاسلام مقری با اشاره به تأکید رهبری معظم انقلاب، آیات عظام و مراجع بزرگ تقلید مبنی بر ضرورت پرداخت گسترده و عمیق تر به واقعه بزرگ غدیر خم تصریح کرد: بدون شک غدیر نه تنها بزرگ ترین اعیاد بلکه گفتمانی اسلامی شیعی است که درک حقایق مبسوط و واضح آن هر روح حقیقت جو و بیداری را به سوی مسیر اصلی هدایت و سعادت دنیوی و اخروی رهنمون می کند.

 

وی غدیرخم را واقعه ای بی نظیر و مملو از جلوه های زیبای هنر خداوندی در راه تکمیل دین رهروان حقیقی نبی مکرم اسلام دانست و خاطرنشان کرد: امروز هنر والای ایرانی و اسلامی می تواند در چنین قالب هایی و دیگر ابعاد و رشته های هنری در حد توان خود گوشه هایی از این عید اکبر و جلوه هنر الهی را به نمایش در آورده و برای جهانیان تبیین کند./977/ت302/ب

ارسال نظرات