۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۸۷۸۱۳
آیت الله طبرسی:

غدیر بسترساز عزت و عظمت امروز نظام اسلامی شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که عزت و عظمت امروز دنیای اسلام مدیون واقعه غدیر و انتخاب نخستین امام شیعیان به عنوان رهبر جامعه اسلامی است، بیان داشت: غدیر اسلام را در برابر هرگونه توطئه و خطری بیمه کرد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، بعد از ظهر امروز در دیدار مسؤول نهاد نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا و جمعی از پاسداران با تبریک دهه ولایت و امامت، این ایام را فرصت مغتمی جهت تبیین جایگاه ولایت در جامعه دانست و گفت: باید شناخت عموم مردم نسبت به مسأله مهم امامت و ولایت را تقویت کنیم.

 

وی با بیان این که واقعه غدیر تثبیت جایگاه اسلام ناب بود، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام با معرفی امام علی(ع) به عنوان جانشین خود بستر گسترش اسلام ناب را در دنیای آن روز فراهم کرد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که برخی فکر می‌کردند پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام همه شرایط به نفع آنها تغییر خواهد کرد، گفت: اما معرفی حضرت علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر گرامی اسلام خط بطلانی بر همه افکار انحرافی آن دوران بود.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که عزت و عظمت امروز دنیای اسلام مدیون واقعه غدیر و انتخاب نخستین امام شیعیان به عنوان رهبر جامعه اسلامی است، بیان داشت: غدیر اسلام را در برابر هر گونه توطئه و خطری بیمه کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که پیامبرگرامی اسلام در هیچ آیه ای مانند آیه مشهور غدیر با صراحت و جدیت از سوی خداوند خطاب قرار نمی گیرد، تصریح کرد: نزول آن آیه نشان دهنده عظمت و جایگاه غدیر نزد خداوند متعال است.

 

آیت الله طبرسی غدیر را اکمال دین و اتمام نعمت دانست و بیان داشت: باوجود همه تلاش ها و توطئه افکنی‌های دشمنان آن دوران پیامبر اسلام به اذن خداوند متعال حضرت علی(ع) را به عنوان رهبر جامعه اسلامی و جانشین خود معرفی و اسلام ناب را برای همیشه تاریخ بیمه کردند.

 

امام جمعه ساری با بیان این که دشمنی ها و توطئه افکنی های دشمنان به پایان نرسید و تا به امروز همچنان ادامه دارد، بیان داشت: علیرغم واقعه عظیم غدیر، اما برخی این مسأله را برنتابیدند و مقابل جانشین پیامبر اسلام ایستادند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که انقلاب اسلامی محصول و عصاره غدیر است، گفت: امروز انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت انوار نورانی غدیر در عرصه بین المللی عزت و آبرو دارد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که عزت و عظمت اسلام ناب شیعی عصبانیت دشمنان را در پی داشته است، ادامه داد: دشمنان امروز همان مخالفان و دشمنان پیامبر و حضرت علی(ع) هستند که با شیوه ای جدید علیه اسلام تلاش می کنند.

 

امام جمعه ساری با بیان این که موج اسلام خواهی امروز همه دنیا را فرا گرفته است، خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی که امروز در خاورمیانه اتفاق افتاده به برکت انوار غدیر است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که عزت امروز شیعه دشمنان را مستأصل کرده است، بیان داشت: گروه های منحرف و وهابی که امروز در کشورهای اسلامی به کشتن انسان های بی گناه مشغول هستند محصول تلاش های همین کشورهای زورگو و غربی هستند.

 

آیت الله طبرسی همچنین بر ضرورت بزرگداشت غدیر تأکید کرد و گفت: پاسداشت دهه امامت و ولایت تکریم و تعظیم شعائر دینی و همچنین تقویت جایگاه شیعه است.

 

امام جمعه ساری همچنین بر ضرورت جهانی شدن غدیر تأکید کرد و افزود: امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بستر کاملاً برای ترویج فرهنگ غدیری در جامعه فراهم است که باید به خوبی از آن بهره گیریم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه پاسداران در نظام اسلامی اشاره کرد و با بیان این که سپاه همواره مدافع حقیقی انقلاب بوده است، بیان داشت: نقش سپاه در دفاع از آرمان های انقلاب در سه دهه اخیر همواره پررنگ بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که پاسداران انقلاب اسلامی همواره در ولایت مدار در صف نخست بوده اند، ادامه داد: حضور سپاه در هشت سال دفاع مقدس نیز برگ زرینی در تاریخ این انقلاب است./950/پ202/س

ارسال نظرات