۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۸۷۸۳۹

مدارس آمریکا همچنان قربانی می گیرد

خبرگزاری رسا ـ تیراندازی ای در ساعت هفت و پانزده دقیقه صبح به وقت محلی رخ داد. درست پیش از آنکه دانش آموزان به کلاس بروند.
قتل معلم توسط دانش آموز در آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی گفت: دانش آموزی در یک مدرسه راهنمایی در ایالت نوادای آمریکا با شلیک تیر، یک معلم مدرسه را کشت و دو نفر از هم‌مدرسه ای هایش را مجروح کرد.


بر اساس گزارش های رسیده؛ دانش آموزی که مسئول این حمله شناخته شده در این ماجرا کشته شده است. در همین حال پلیس می گوید که هنوز با قطعیت نمی تواند بگوید که او با تیری از تفنگ خودش کشته شده یا آنکه کس دیگری به او شلیک کرده است.


با این حال مقام های پلیس می گویند که از تفنگ های پلیس هیچ تیری شلیک نشده است.


به گفته بی بی سی؛ این حادثه در ساعت هفت و پانزده دقیقه صبح به وقت محلی رخ داد. درست پیش از آنکه دانش آموزان به کلاس بروند.


بلافاصله بعد از این حادثه، دانش آموزان مدرسه راهنمایی اسپارکس و یک مدرسه ابتدایی که در نزدیکی آن بود، به خانه هایشان فرستاده شدند.


یکی از دانش آموزان به یک رسانه محلی گفته که ماجرا در زمین بسکتبال روی داده است. کایل نوکام، دانش آموز سیزده ساله گفته که اول فکر می کرده صدای ترقه آمده اما بعد دیده که یکی از دانش آموزان تفنگی را به سوی یکی از معلمان نشانه رفت که به او گفته بود تفنگش را زمین بگذارد.


کایل اضافه کرد: بعد او به معلم شلیک کرد و همه ما شروع کردیم به فرار کردن که در همان حال صدای چهار پنج شلیک دیگر را هم شنیدیم.


پلیس می گوید که 150 تا 200 نفر از نیروهای پلیس برای کنترل اوضاع به محل آمدند.


مقام های بیمارستانی نیز می گویند یکی از دو دانش آموزی که مجروح شده به اتاق عمل فرستاده شده و دیگری حالش خوب است.


قابل ذکر است کمتر از یک سال پیش نیز در مدرسه سندی هوک در ایالت کانتیکات آمریکا یک نفر وارد شد و بیست دانش آموز دبستانی و شش نفر دیگر را کشت و سپس به زندگی خود خاتمه داد.


بعد از آن حادثه در آمریکا تلاش های بسیاری برای وضع قوانین بیشتر برای خرید سلاح شد که البته به نتیجه نرسید.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات