۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۱۸۷۸۶۶

آیا نمایندگان کنگره محرم و نمایندگان مجلس نامحرم هستند

خبرگزاری رسا ـ چراحداقل نمایندگان مردم ایران در مجلس شورای اسلامی نباید از جزئیات گفتگو ها و قول و قرار های هیئت مذاکره کننده ایرانی و 5+1 اطلاع داشته باشند؟
آلن اير سخنگوي فارسي زبان وزارت امور خارجه آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا که وابسته به نهادهای اطلاعاتی آمریکا است، در برنامه افق با الن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا، در خصوص روابط ایران و آمریکا و گفتگو های 1+5 گفتگو کرد.
آلن ایر گفت: با جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب 1+5 همکاری می کنیم تا به یک توافق مشترک برسیم و نگرانی های جامعه بین المللی از بین برود.

وی سپس از محرمانه ماندن گفتگوهای انجام شده در جلسه ایران با گروه 1+5 خبر داد که مجری صدای آمریکا سخن دیگری بر زبان آورد و در این خصوص گفت: در آمریکا حتما دولت نمایندگان کنگره را در جریان قرار خواهد که نمایندگان مردم بدانند که دولت چه سیاستی را اتخاذ خواهد کرد.
حال این سوال در ذهن مخاطب ایجاد خواهد شد که چرا نمایندگان مردم آمریکا در کنگره این کشور محرم اسرار هستند اما نمایندگان مردم ایران در مجلس شورای اسلامی نامحرم؟ و همچنین چرا نباید از جزئیات این گفتگو ها و قول و قرار های هیئت مذاکره کننده ایرانی اطلاع داشته باشند؟/1415/9161/خ

ارسال نظرات