۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۸۷۸۸۵
امام جمعه بابل:

ایجاد شبهه در مبانی اسلام شیعی هدف اصلی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با هشدار به گسترش برخی شبهات دینی در میان نسل جوان از سوی دشمن تأکید کرد: ایجاد شبهه در موضوع ولایت و امامت و مبانی شیعه امروز بزرگ‌ترین هجمه از سوی دشمنان اسلام است که باید جدی گرفته شود.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل، امروز در دیدار جمعی از خواهران مبلغ با گرامیداشت ایام دهه امامت و ولایت بر ضرورت تبیین جایگاه ولایت در جامعه تأکید کرد.

 

وی یکی از مهم ترین رسالت های مبلغان دینی را تبیین جایگاه و نقش ولایت در جامعه دینی برشمرد و خاطرنشان کرد: عموم جامعه دینی باید جایگاه و ارزش ولایت به خوبی آشنا شوند.

 

مدیر حوزه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل با بیان این که جایگاه ولایت همواره مورد هجمه های دشمنان اسلام ناب بوده استٰ، تصریح کرد: دشمن همه توان رسانه ای و مالی خود را در جهت تضعیف جایگاه ولایت به کار گرفته، اما به برکت انوار نورانی غدیر این جایگاه رفیع نظام اسلامی هر روز مقتدر تر می شود.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که دشمن به جایگاه ولایت و رهبری در نظام دینی به خوبی واقف است، بیان داشت: آنها می دانند که عزت و عظمت امروز نظام دینی به دلیل رهنمودها و تدابیر ارزشمند ولایت است.

 

امام جمعه بابل در ادامه سخنان خود با بیان این که بیداری اسلامی گوشه ای تابش انوار غدیر در کشورهای اسلامی است، بیان داشت: امروز موج اسلام خواهی به برکت غدیر و ولایت در اقصی نقاط جهان آغاز شده و در حال گسترش است.

 

وی نبود یک رهبر عالم، مدبر وفقیه را یکی از مهم ترین دلایل عقیم ماندن انقلاب مردم در برخی کشورهای اسلامی دانست وادامه داد: اگر امروز شاهد هستیم نظامیان توانستند انقلاب مردمی در این کشور را به نفع خود مصادره کنند به دلیل فقدان یک رهبر آگاه همچون رهبری نظام اسلامی ایران است.

 

حجت الاسلام روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که یکی از وظایف اصلی امروز مبلغان دینی تحکیم و تثبیت موضوع ولایت و امامت است، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی بایدر در جهت تبیین حقانیت شیعه همه توان خود را به کار گیرد.

 

 امام جمعه بابل با بیان این که امروز دشمنان اسلام ناب با حمایت کشورهای غربی و ارتجاع منطقه در پی تضعیف جایگاه شیعه در عرصه جهانی هستند، ادامه داد: شیعه همواره مظلوم واقع شده است و امروز وظیفه همه ما تبیین این جایگاه مهم است.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام با انتخاب حضرت علی(ع) به عنوان جانشین خود اسلام ناب شیعی را به مسلمانان معرفی کردند، افزود: همه باید در جهت تقویت این جایگاه مهم که پیامبر اسلام بر آن تأکید داشتند تلاش کنیم.

 

وی با بیان این که اسلام ناب با معرفی امام علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر معرفی شد، ادامه داد: بدون پذیرش حضرت علی (ع) دین اسلام کامل نبوده و برای اینکه نورانیت اسلام در وجود شخصی اثر بگذارد باید توام با ولایت و امامت و در راس آنها ولایت علی (ع) باشد.

 

وی با اشاره به این که پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام تلاش های گسترده ای در جهت محو جایگاه ولایت در جامعه صورت گرفت، ادامه داد: اما به برکت تلاش های ائمه معصومین(ع) و بزرگان دینی امروز ولایت در جامعه دینی مورد توجه و نظر است.

 

امام جمعه بابل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امروز دشمنی ها علیه اسلام ناب با شبهه افکنی و ایجاد بدعت در جامعه دینی دنبال می شود، گفت: مبلغان باید با تقویت بنیه علمی خود پاسخگوی بسیاری از شبهاتی که امروز شاهد آن هستیم باشند.

 

وی با بیان این که امروز شاهد هجمه‌های گسترده ای علیه دین و شیعیان در فضای مجازی از سوی دشمنان هستیم، ادامه داد: شبکه های ماهواره ای به صور شبانه روزی علیه شیعه به تبلیغات منفی و غیر واقع مشغول هستند.

 

امام جمعه بابل بر ضرورت بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای به منظور تبلیغ اسلام ناب شیعی در جهان تأکید کرد و گفت: با توجه به حجم مراجعه کنندگان این فضاها بهترین ابزار برای تبلیغ و ترویج ارزش و محاسن اسلام شیعی است.

 

وی در ادامه سخنان خود با هشدار به گسترش برخی شبهات دینی در میان نسل جوان از سوی دشمن تأکید کرد: ایجاد شبهه در موضوع ولایت و امامت و مبانی شیعه امروز بزرگ‌ترین هجمه از سوی دشمنان اسلام است که باید جدی گرفته شود./950/پ202/س

ارسال نظرات