۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۸۷۸۹۲
آیت‌الله سبحانی تأکید کرد؛

ضرورت احیای منابر سنتی حسینی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی با تأکید بر احیای منابر سنتی و تأثیر آن در تربیت نسل جوان، گفت: امروز باید مبلغان و خطبایی توانا تربیت شوند که در جهت احیای منابر سنتی حسینی گام بردارند.
درس خارج اصول آيت الله سبحاني در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید صبح امروز پایان در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با استناد به روایتی از امام صادق(ع) به سه وظیفه مؤمنان اشاره کرد و گفت: انسان باید با شناسایی هدف و استعدادهای خود به فکر برطرف کردن نیازهای جامعه باشد.
 
وی با بیان این‌که انسان‌ها در استعدادها متفاوت از یکدیگر هستند، ابراز کرد: رمز موفقیت انسان‌های بزرگ این است که با شناسایی استعدادهای درونی خود و حرکت در مسیر این استعدادها به موفقیت می‌رسند.
 
این مرجع تقلید بر ضرورت یادگیری علوم پایه و مقدماتی تأکید کرد و اظهار داشت: بدون یادگیری علوم پایه انسان نمی‌تواند وارد علوم تخصصی شود.
 
رییس مؤسسه امام صادق(ع) یکی از تکالیف مؤمنان را شناسایی نیازهای روز جامعه اسلامی دانست و افزود: ما باید متناسب با نیازهای روز و با تکیه بر علوم مناسب به احتیاجات جامعه پاسخ دهیم.
 
حضرت آیت‌الله سبحانی بر ضرورت تربیت مجتهدان و متکلمان مسلط به عقاید مخالفان و موافقان تأکید کرد و گفت: منابر ما در گذشته بر همین اساس دایر بود اما متأسفانه این امر امروز کم‌رنگ شده است.
 
این مرجع تقلید با اشاره به ضرورت احیای منابر سنتی و تأثیر آن در تربیت نسل جوان، تأکید کرد: امروز باید مبلغان و خطبایی توانا تربیت شوند که در جهت احیای منابر سنتی حسینی گام بردارند./927/پ202/ج
ارسال نظرات