۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۸۷۸۹۷
مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران:

غدیر بسترساز جهانی‌شدن اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران با بیان این که غدیر بستر وحدت همه مسلمانان جهان در سایه اسلام ناب است، خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید با تقویت وحدت همه توان خود را در جهت جهانی شدن اسلام ناب در دنیا به کار گیرند.
نشست خبري حجت الاسلام غفاري، مدير منطقه پنج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران، امروز در مراسم جشن ولایت که به مناسبت عید غدیر در مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) ساری برگزار شد با اشاره به این که موضوع ولایت در بین شیعیان از جایگاه بالایی برخوردار است و خداوند متعال نیز به پیامبر (ص) فرمود که رسالت با امر ولایت تکمیل می شود، گفت: در حقیقت پیامبر(ص) در حجه الوداع با  ابلاغ حکم خدا و معرفی علی(ع)، اکمال دین و اتمام نعمت کردند.

 

وی بر ضرورت تبیین جایگاه ولایت در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: امروز یکی از رسالت های مهم طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه تبیین صحیح موضوع امامت و ولایت است.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که غدیر بستر وحدت همه مسلمانان جهان در سایه اسلام ناب است، خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید با تقویت وحدت همه توان خود را در جهت جهانی شدن اسلام ناب در دنیا به کار گیرند.

 

مدیر منطقه پنج حوزه های علمیه خواهران با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و وفاق است، تصریح کرد: هرگونه اختلاف و تفرقه در میان مسلمانان تنها به نفع اهداف استعماری و استکباری دشمنان اسلام خواهد بود.

 

وی با بیان این که مهم‌ترین هدف و برنامه دشمن تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی است، تأکید کرد: مسلمانان جهان نباید اجازه دهند که برخی اختلاف ها زمینه ای را برای سوء استفاده دشمنان فراهم کند.

 

حجت الاسلام غفاری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه طلاب به مسائل روز دنیای اسلام تأکید کرد و گفت:  در حال حاضر یکی از موضوعاتی که طلاب  در کنار درس‌هایشان باید به آن توجه داشته باشند بحث ضرورت آگاهی نسبت به زمانه است که باید آموزه های دین را نیازهای جامعه تطبیق دهند.

 

وی با تأکید براین که طلاب نباید نسبت به مسائل پیرامون خود بی تفاوت باشند، ادامه داد: کسانی که آگاه به زمان هستند در مقابل شبهات پایداری و دچار گمراهی نمی شوند.

 

مدیر منطقه پنج حوزه های علمیه خواهران، ایجاد شبهه در دین مبین و خلط بین حق و باطل را از دیگر برنامه های دشمن در جهت تضعیف اسلام ناب دانست و بیان داشت: دشمنان می خواهند با غبار آلود کردن فضای جامعه، مسلمانان را در تشخیص حق و باطل گمراه کنند که طلاب باید توطئه های دشمنان را به درستی رصد و  شیوه های دشمن را شناخته و متناسب با آن راهبرد تعیین کنند.

 

حجت الاسلام غفاری با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع) گفت: اسلام بر پنج مسأله مهم استوار است که مهم‌ترین آن ولایت است و در مسیر ولایت می توان به علوم حقیقی رسید.

 

وی با اشاره به این که مفهوم ولایت در آیه ولایت، به معنای رهبری و زعامت است، تصریح کرد: البته  ولایت به معنای دوستی نیز است و در غیر این صورت رهبری به معنای دینی تحقق پیدا نمی کند چرا که دین غیر از حب و بغض نیست.

 

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران در ادامه سخنان خود با بیان این که رهبری در حکومت‌های جهان به صورت رهبری دیکتاتوری، فریب، دموکراسی، کریزما و رهبری الهی است، بیان داشت: رهبری الهی دارای کاربست‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فردی  نظامی است.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که رهبری در نظام اسلامی با دیگر نظام های دنیا بسیار متفاوت است، بیان داشت: رهبری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک رهبری الهی است./950/پ202/س

ارسال نظرات