۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۸۷۹۱۷
استاد حوزه علمیه:

واقعه غدیر در تداوم خط نبوت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که واقعه غدیر خم که در آخرین سال زندگی حضرت محمد(ص) رخ داد و در آن امام علی(ع) به جانشینی آن حضرت برگزیده شد، حادثه‏ای تاریخی نیست که در کنار دیگر وقایع بدان نگریسته شود، گفت: غدیر تنها نام یک سرزمین نیست بلکه یک تفکر ارزنده و رمزی است که از تداوم خط نبوت خبر می‏دهد.
غديرخم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عباس عزیزنژاد، استاد حوزه علمیه ظهر امروز در جشن عید غدیرخم که در مسجد طفلان مسلم(ع) آمل برگزار شد با بیان این که خیلی از امور امروز به عنوان امانت در دست ما بوده که باید سالم دست به دست شود، گفت: انقلاب اسلامی ما برای حکومت اسلام واقعی رقم خورده و مردم برای حفظ این نظام مقدس وظیفه مهمی بر عهده دارند.

 

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی تنها حکومت شیعی بوده که در جهان حکومت می کند، بیان داشت: ما نسبت به این انقلاب و خون های پاک شهدا وظیفه داریم که باید در راستای پاسداری از آن کوشا باشیم.

 

استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که دین یکی از بزرگ ترین اماناتی بوده که به دست ما رسیده است، گفت: ما در قبال نسل های آینده مسؤول بوده و باید در راستای ترویج و اشاعه اسلام ناب محمدی اهتمام ارزنده ای را داشته باشیم.

 

حجت الاسلام عزیزنژاد با بیان این که خودشناسی امر ارزنده ای بوده که انسان باید در این راستا همت والایی داشته باشد، بیان داشت: افرادی در ته چاه گمراهی قرار دارند که باید با ابزار لازم وارد کار شده که اول باید خودمان را شناخته و در مسیر حق قرار گیریم و سپس دیگران را هدایت و راهنمایی کنیم.

 

وی با اشاره به این که انسان باید در تلاش باشد تا نسبت به خداوند منان انس و نزدیکی داشته باشد، گفت: ما از خداوند منان دور بوده و به هر چیزی غیر از حضرت حق فکر می کنیم.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که عبادت به دو دسته فعال و منفعل تقسیم می شود، ادامه داد: عبادت های فعال ما کم بوده که سبب شده است تا در نماز های خود هم به یاد خداوند منان نباشیم.

 

وی با تاکید بر این که واقعه تاریخی غدیر باید برای نسل جوان جامعه تبیین شود، گفت: نسل جوان جامعه در زمانه ای که در آماج تبلیغات و برنامه های شوم دشمنان قرار دارد باید آگاهی کامل و جامعی نسبت به امورات ارزنده دینی خود داشته باشد و در این صورت است که می تواند پله های معنویت و سعادت را بپیماید و به سر منزل مقصود دست یابد.

 

استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که واقعه غدیر خم که در آخرین سال زندگی حضرت محمد(ص) رخ داد و در آن امام علی(ع) به جانشینی آن حضرت برگزیده شد، حادثه‏ای تاریخی نیست که در کنار دیگر وقایع بدان نگریسته شود، خاطرنشان کرد: غدیر تنها نام یک سرزمین نیست بلکه یک تفکر ارزنده و رمزی است که از تداوم خط نبوت خبر می‏دهد.

 

حجت الاسلام عزیزنژاد با بیان این که واقعه غدیرخم همچون چشمه ای است که تا پایان هستی می جوشد و فنایی در آن به وجود نخواهد آمد، گفت: واقعه غدیرخم نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‏داران امامت است که در این راستا ماندگاری و تبیین این واقعه امری ضروری و اساسی است.

 

وی با اشاره به این که واقعه غدیرخم بیانگر بقای رسالت پیامبر اکرم(ص) و دوام دوره الهی آن حضرت در تجلی گاه وجود مبارک حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) بوده است، بیان داشت: خداوند زمانی دین مردم را کامل دانست که امامت و ولایت را به آنها ابلاغ کرده و این به معنای آن است که اسلام بدون امامت دینی ناقص و ناتمام است./950/پ202/ب

ارسال نظرات