۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۸۷۹۲۵

آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه مروی برگزار شد

خبرگزاری رسا - آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه مروی با حضور آیت الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.
مراسم عمامه گذاري طلاب غير ايراني در مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه مروی تهران پیش از ظهر امروز چهارشنبه یکم آبان‌ماه، با حضور آیت الله مهدوی کنی، متولی این حوزه علمیه برگزار شد.

در این مراسم که در مسجد مروی برگزار شد، آیت‌الله مهدوی کنی با اشاره به این‌که بسیاری به‌ویژه رسانه‌های خارج از کشور واقعه غدیر را آن‌طور که هست به تصویر نمی‌کشند، ابراز داشت: یکی می‌گوید غدیر دروغ است، دیگری می‌گوید معنی کلمه «مولا» در کلام حضرت که گفتند «من کنت مولا فهذا علی مولا» معلوم نیست و برخی هم می‌گویند در زمان برگشت برسر چهار راهی که می‌خواستند از هم جدا شوند، پیامر(ص) برای آنها سخنرانی کردند.

وی در ادامه افزود: کلمه «مولا» به معنی دوست نیست که اگر هم به معنی دوستی باشد منظور محبت نیست و ولایت معنی خاصی پیدا می‌کند که به معنی سرپرستی و حاکمیت است.

متولی مدرسه علمیه مروی با اشاره به تحلیلی از تنهایی و سختی دوران پیامبر اکرم(ص)، نسبت به انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: در زمان انقلاب دو دسته به انقلاب پیوستند که یک عده مسلمانان انقلابی و عده‌ دیگر انقلابیون مسلمانان بودند.

آیت‌الله مهدوی کنی بیان داشت: مسلمانان انقلابی، مسلمانانی بودند که در سایه اسلام از انقلاب پیروی می‌کردند و انقلابیون مسلمانان کسانی بودند که پس از انقلاب، به امید سرنگونی انقلاب تظاهر به طرفداری از امام خمینی(ره) کردند تا وقتی که این نظام به زودی از بین رفت، دوباره به موضع خود برگردند اما مانند دوران پیامبر(ص) چنین اتفاقی نیفتاد و پایه‌های نظام مستحکم‌تر شد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم تعدادی از طلاب حوزه علمیه مروی به دست آیت‌الله مهدوی کنی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند./9598/پ202/ن

ارسال نظرات