۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۸۷۹۳۴
فردا؛

میثاق نامه غدیر در امامزادگان کشور قرائت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رؤسا، مسؤولان و کارکنان سازمان اوقاف و امور خیریه، هیئت امناء و خادمین آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه همزمان با عید غدیرخم میثاق نامه غدیر را زمزمه می‌کنند.
غديرخم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، متن کامل این میثاق نامه بدین شرح است:

«الحمدالله الّذی جعلنا من المتمسکین بولایة علی بن ابی طالب علیه‌السلام و اولاده المعصومین علیهم‌السلام»

حمد بی‌حد و سپاس بی‌قیاس حکیم جهان ‌آفرینی را سزاست که عقول ثناگویان از توصیف جمال او قاصرند و زبان شکرگزاران از ادای شکرش عاجز.

درود نامحدود بر خاتم پیامبران و اولاد گرامی او باد که سفیر عالم ملکوتند و طاووس گلشن جبروت.

آستان مقدس و منور امامزادگان و بقاع متبرکه در ایران اسلامی که روزگاری پناه و میزبان یادگاران ارزشمند ائمه طاهرین(ع) شدند، اکنون مأمن و ملجاء دین‌باوران و ولایت‌مدارانی است که ترنم و شمیم رحمت را در فضای عطرآگین آستان ایشان می‌جویند؛ ولایت پیشگانی که با هدایت و رهبری مردی از سلاله‌ خاندان عصمت و طهارت(ع)، پس از سال‌ها، نعمت ولایت فقیه و طعم شیرین ولایت‌باوری را چشیدند.

اکنون در آستانه‌ «عید غدیر خم» که با شکوه‌ترین عید مسلمین و آئینه‌ تمام نمای ولایت است؛ با توکل بر ذات لایزال الهی و در راستای پاسداشت و تعمیق فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در سایه‌ توجهات امام عصر(عج)، با ولی‌ امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی تجدید میثاق نموده و بر این باوریم که:

1-غدیر خم، زمزمه‌ عرفانی و اقیانوس بزرگ و باعظمتی است که خورشید آسمان ولایت در آن درخشید. آب زلالی که از چشمه‌ غدیر می‌جوشد، تمام تشنگان تاریخ را سیراب و یک سبو از این اقیانوس، زمین‌ها را آباد و به جان‌ها تازگی و طراوت می‌بخشد، انسان طالب فیض و علم و حکمت، گمشده‌اش را در غدیر می‌یابد و گوهر ناب ولایت را عزیزتر از جان دانسته و در تاریخ حقیقت، سندی بالاتر و محکم‌تر از آن نمی‌یابد، در غدیر مهر نبوت به امامت پیوند خورد و مُهر خاتمیت بر رسالت زده شد.

2-پیام‌رسان غدیر، بر همگان تکلیف کرد که پیامبر و مبلغ غدیر باشند تا همه با چنگ زدن به این ریسمان محکم و ورود در این دژ مستحکم، سعادتمند دنیا و آخرت گردند و فرمود: اجر و مزد این رسالت عظیم، چیزی جز محبت و دوستی اهل بیتم نیست، پس ما نیز نهایت سعی و تلاش خود را برای اطاعت از اوامر رسول الهی به کار می‌بندیم.

3-شکوه و عظمت ملت قهرمان و شهید پرور ایران اسلامی، مجاهدت، استقامت و وحدت اقشار مختلف مردم از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا این زمان، در سایه پربرکت ولایت‌فقیه و رمز اصلی پیروزی در تمام عرصه‌ها بوده و استمرار راه امام راحل عظیم‌الشأن و اطاعت از اوامر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی ضامن امنیت و اقتدار ملی جمهوری اسلامی بوده و چرخش به راه‌های انحرافی و التقاطی را خطری بزرگ دانسته و رهنمودها، تدابیر و منویات ایشان را، فصل‌الخطاب تمام جهت‌گیری‌ها، سیاست‌ها و تصمیمات در عرصه‌ داخلی و خارجی می‌دانیم.

4-نهضت بیداری اسلامی پرتوی از شعاع پرنور انقلاب اسلامی ایران بوده و ضعف و زبونی آمریکا، اجانب شرق و غرب و رژیم اشغالگر قدس را نتیجه استقامت و ایستادگی ملل مستضعف در برابر ظلم و عمل به دستورات و رهنمودهای قرآن کریم و سفارش اوصیاء، اولیاء و بزرگان دین می‌دانیم.

5-حضور کم‌نظیر اقشار و اقوام مختلف مردم خراسان شمالی در استقبال از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، گوشه‌ از عزم پولادین ملت ایران در حمایت از ولی‌فقیه زمان بوده و مشت محکمی بر دهان بدخواهان و کج‌اندیشان داخلی و خارجی و جلواتی از عشق و علاقه‌ وافر ایران اسلامی به مقتدا و رهبر خود را به رخ جهانیان کشاند، این عزت و سربلندی را مدیون عنایت امام زمان(عج)، شهدا و امام 6-شهیدان و رهبری‌های امام‌گونه ایشان می‌دانیم و خاضعانه به روح بلند امام راحل و عظیم‌الشأن و شهدای گلگون کفن ایران اسلامی سلام و درود می‌فرستیم.

7-با عزمی راسخ، اعتقادی محکم و با تکیه بر فرمایش مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در تحقق شعار سال، مصرانه وظیفه خود می‌دانیم که برای مقابله با تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان در هر عرصه و هر زمان، با همت، تلاش و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی، صرفه‌جویی، ساده‌زیستی و بهره‌وری را، سرلوحه‌ رفتار فردی و اجتماعی خود قرار داده و می‌کوشیم تا در سایه‌ پیشرفت و عدالت، فرهنگ و سبک زندگی و تمدن نوین اسلامی را بر این باور استوار نماییم.

8-برای رسیدن به جایگاه حقیقی در چشم‌انداز آینده، ارتقاء و عظمت فرهنگ و باورهای دینی در سطح جامعه و گذر از دام‌های پیدا و پنهان دشمنان اسلام در عرصه‌ جنگ نرم، آستان مقدس و معنوی امامزادگان را، مرکزی امن و دژی مستحکم دانسته و برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی؛ از هیچ کوشش و تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

در پایان این میثاق، زمزمه ولایی خود را چنین به پایان می‌بریم که:

یا علی! ما با ولایت زنده‌ایم گر نبودیم آن زمان شرمنده‌ایم
رهبر ما اینک از نسل شماست امر او امر بلافصل شماست
جان بخواهد ما اجابت می‌کنیم هر چه فرماید اطاعت می‌کنیم

براساس این گزارش، متن این میثاق نامه فردا پنجشنبه 2 آبان‌ماه، همزمان با عید غدیرخم و در جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در 2087 امامزاده و بقعه متبرکه سراسر کشور قرائت خواهد شد./966/د101/ی

ارسال نظرات