۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۸۷۹۳۷
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

ولی فقیه شاخص رشد و توانمندی جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به این که امروزه اگر جامعه اسلامی بخواهد موفق و پیروز باشد به یقین تنها راهش اتکا به شاخص است، گفت: شاخصی که در مفاهیم دینی جایگاه ارزشی و متعالی دارد، در تعاریف شیعه، ولی فقیه است.
حجت الاسلام ارزاني1

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، ولایت را در تعالیم شیعه دارای یک جایگاه عالی برشمرد و گفت: ولایت به این معنا است که شخصی اموری که در اختیار خودش است را در اختیار دیگری قرار دهد.

وی در خصوص این که چه کسی می تواند ولی امر باشد، بیان کرد: خداوند در قرآن می فرماید فقط و فقط خدا می تواند ولی باشد و پیامبر و اولیای خدا و مؤمنانی که مورد عنایت خدا و منصوب از طرف خدا هستند، بر این اساس هر کسی نمی تواند به عنوان ولی انتخاب شود.

حجت الاسلام ارزانی «ولی» را در مدل های مختلف مانند یک فرد یا یک گروه یا یک نخبه دانست و پیرامون مدل اسلامی تصریح کرد: در مدل اسلامی ما مفهومی ارزشی به نام ولایت تنظیمی و تدبیری به این معنا که ما تمام امور خود را به خداوند و کسانی که از سوی خداوند اذن دارند واگذار می کنیم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان پیرامون تأثیر این مفهوم در اجتماع ابراز داشت: این مفهوم در طول تاریخ از صدر اسلام تاکنون یک جایگاه بسیار خاص در میان شیعیان و مسلمانان ایجاد و ایفا کرده است به عنوان مثال در واقعه عاشورا ما وهب را داریم که با این که تازه داماد است برای تبعیت از ولی زمان خودش نو عروسش را رها می کند و همراه کاروان امام حسین(ع) می شود.

وی افزود:  این تبعیت حتی در مادر این شهید بزرگوار تا جائی هست که موقع شهادت پسرش وقتی دشمن سر فرزندش را برای او می آورد او را پیشکشی به امام حسین(ع) می داند و سر او را به طرف دشمن پرتاب می کند و اینها نشان دهنده جایگاه عظیم ولایت در صحنه اجتماع به خصوص شیعیان است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انقلاب اسلامی برگ زرین دیگری برای اثبات جایگاه ولایت در تاریخ اسلام است خاطرنشان کرد: در زمان انقلاب می بینیم مردم حاضرند در برابر امر ولی اشان مبنی برمبارزه مقابل ظلم و استکبار جان خود را در طبق اخلاص قرار می دهند و با محوریت و رهبری امام خمینی(ره) در صحنه حاضر می شوند.

وی ولایت پذیری در جامعه امروزی را لازم دانست و تأکید کرد: امروزه اگر جامعه اسلامی بخواهد موفق و پیروز باشد به یقین تنها راهش اتکا به شاخص است، شاخصی که در مفاهیم دینی جایگاه ارزشی و متعالی دارد که همانا در تعاریف شیعه ولی فقیه است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پایان با اشاره به این که هر کس در مسیر تبعیت از ولی فقیه حرکت کند از حزب خدا است، گفت: خداوند در قرآن می فرماید حزب خدا همیشه قالب هستند و چون تبعیت از ولی خدا به منزله تبعیت از خدا است اگر همانند یاران امام علی(ع) در جنگ هایشان پیروز شوند و یا همچون یاران امام حسین(ع) در ظاهر پیروز جنگ نباشند باز هم قرین پیروزی جاودانی خواهند بود./939/ت302/س

ارسال نظرات