۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۸۷۹۶۶
آیت الله موسوی جزایری تبیین کرد؛

ولایت جریان بخش حقیقی مکتب اسلام

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: بعثت پیامبر اکرم(ص) همان آغاز پروژه بنای دین اسلام و روز عید غدیر و ولایت امام علی(ع) روز کمال دین اسلام و معرفی آن به عنوان برترین دین است.
آيت الله موسوي جزايري ، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کانال ارتباطی مسلمانان با معارف اهل بیت را اعتقاد به ولایت و روز غدیر دانست و گفت: بزرگداشت عید غدیر نشان دهنده ارادت مسلمانان به اهل بیت(ع) است.

امام جمعه اهواز با اشاره به مظلومیت عید غدیر در میان اعیاد مسلمانان تصریح کرد: با وجود کارهای انجام شده پیرامون مسأله غدیر اما تا به امروز حق اصلی این عید ادا نشده و تا حد مطلوب فاصله است.

وی به روایتی از امام صادق(ع) پیرامون اهمیت عید غدیر اشاره و ابراز داشت: روزی فرات بن احنف از امام صادق پرسید؟ آیا برای مسلمانان عیدی غیر از جمعه و قربان و فطر وجود دارد؟ حضرت فرمود: بلی، فراط بن احنف پرسید، فدایتان شوم، کدام عید است؟ فرمود: روزی که رسول خدا در آن روز علی (ع) را به عنوان امام و پیشوا نصب کرد.»

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به آیه نازل شده در روز عید غدیر اظهار داشت: پیامبر پس از بازگشت از موسم حج در هوای گرم سرزمین حجاز زائران بیت الله الحرام در کنار برکه غدیر جمع کرد و امام علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به خطبه غدیر که از سوی پیامبر(ص) اکرم قرائت شد، اشاره و تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در روز عید غدیر بالای منبر رفت و دست علی(ع) را بالا برد تا جایی که زیر بغل هر دو نمایان و سپس خطبه « من کنت و مولی فهذا علی و مولی» را قرائت کرد.

امام جمعه اهواز با بیان این که پس از اتمام خطبه غدیر از سوی پیامبراکرم(ص) حاضران با امام علی(ع) بیعت کردند، خاطرنشان کرد: خلیفه اول و دوم جزء نخستین کسانی بودند که با امام علی(ع) بیعت کردند و پس از آن نیز طلحه و زبیر برای بیعت آمدند.

دلیل برتری عید غدیر از عید مبعث

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با طرح سؤالی مبنی بر این که آیا ولایت از نبوت بالاتر است؟ اظهار داشت: رسالت رسول اکرم(ص) بالاتر از ولایت ولی خدا است و حال  این سؤال پیش می آید که چرا فضیلت عید مبعث که روز نبوت پیامبر اکرم(ص) است بالاتر از عید غدیر قرار نگرفته است.

آیت الله موسوی جزایری با یان این که روز مبعث از اعیاد بزرگ مسلمانان است، اظهار داشت: زمانی که پروژه ای برای ساخت در نظر گرفته می شود یک زمان برای آغاز به کار پروژه و یک زمان برای پایان کار پروژه وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اهمیت زمان اتمام کار یک پروژه و آماده بودن آن برای استفاده مردم تصریح کرد: بعثت پیامبر اکرم(ص) همان آغاز پروژه بنای دین اسلام و روز عید غدیر و ولایت امام علی(ع) روز کمال دین اسلام و معرفی آن به عنوان برترین دین است.

امام جمعه اهواز با بیان این که ساختمان دین اسلام در روز عید غدیر با ولایت امام علی(ع) کامل شد، اظهار داشت: در طول 23 رسالت پیامبر اصول دین از جمله فقه، احکام و اخلاق اسلامی گردآوری شد و در روز عید غدیر با ولایت پیامبر اکرم(ص) به پایان رسید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به تبلیغ شبکه‌های ماهواره به زبان ها فارسی و عربی علیه تشیع اشاره و اظهار داشت:  شبکه‌های ماهواره ای که از سوی دشمنان اسلام حمایت می شوند به ایجاد شبهه در جوامع اسلامی می پردازند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به برنامه هایی در جهت مقابله با تبلیغات وهابیت اظهار داشت: شبکه ای تلویزیونی با عنوان «الاهواز» در راستای پاسخ به شبهات راه اندازی شده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به تبلیغات منفی رسانه های بیگانه در خصوص جو حاکم علیه خوزستان اشاره کرد و افزود: تبلیغات شبکه های بیگانه به گونه ای است که مردم کشورهای همسایه که اطلاعاتی نداشته باشند تصور می کند مردم خوزستان از مذهب تشیع برگشته اند.

شبکه الاهواز آینه ارادت مردم خوزستان به اهل بیت در جهان است

امام جمعه اهواز به اهداف راه اندازی شبکه الاهواز اشاره کرد و گفت: شبکه الاهواز آمده است تا نشان دهد مردم خوزستان در میدان ولایت امیرالمؤمنین پیشتاز و شاگرد ممتاز مکتب ولایت هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با دعوت مردم بر برگزاری با شکوه مراسمات عید غدیر، اظهار داشت: مردم خوزستان باید با برگزاری مراسم های متنوع و آذین بندی نقاط گوناگون خوزستان ارادت خود را به اهل بیت نشان دهند./9464/ت302/س

ارسال نظرات