۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۸۷۹۶۸
بر اثر فشار افکار عمومی؛

تعلیق اسقف فاسد

خبرگزاری رسا ـ بیش از چهار هزار نفر از ساکنان کاتولیک لیمبورگ با امضاء یک تومار با اعتراض به مخارج هنگفت ساختمان اقامتگاه اسقف خواهان برکناری او شده بودند.
تعلیق اسقف فاسد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله بخش فارسی تلویزیون دولتی آلمان در گزارشی از تعلیق اسقف تجمل پرست خبر داد.


پس از یک جنجال چند هفته‌ای، سرانجام رهبر کاتولیک‌های جهان، اسقف منطقه لیمبورگ آلمان را موقتا از انجام وظیفه معلق کرد. گفتنی است اسقف فرانس پتر تبارتس فان‌الست به سوء استفاده مالی و ایراد قسم دروغ متهم شده است.


روز چهارشنبه (23 اکتبر) واتیکان با انتشار یک بیانیه رسمی از تعلیق اسقف لیمبورگ فرانس‌پتر تبارتس فان‌الست خبر داد. اسقف لیمبورگ در پی اتهامات جنجال‌آفرینی که به وی وارد شده بود، به واتیکان رفت و پس از چندین روز انتظار سرانجام به حضور پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان پذیرفته شد.


پس از دیدار پاپ و اسقف لیمبورگ، گزارش‌های ضدونقیضی درباره تصمیم پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان منتشر شد که سردرگمی رسانه‌های را برانگیخته بود، اما سرانجام واتیکان با انتشار بیانیه رسمی به تردید‌ها پایان داد.


در بخشی از بیانیه واتیکان آمده است: پدر مقدس در مورد وضعیت اسقف‌ نشین لیمبورگ همواره به صورت کامل و عینی کسب اطلاع کرده است. فرانس‌پتر تبارتس فان‌الست فعلا نمی‌تواند وظایف اسقفی خود را انجام دهد.


گفتنی است بیش از چهار هزار نفر از ساکنان کاتولیک لیمبورگ با امضاء یک تومار با اعتراض به مخارج هنگفت ساختمان اقامتگاه اسقف خواهان برکناری او به خاطر فساد مالی شده بودند. هزینه ساخت این اقامتگاه 10 میلیون یورو برآورد شده بود، اما بر اساس گزارش‌های گوناگون، تبارتس فان‌الست برای این منظور بین 31 تا 40 میلیون یورو هزینه کرده است./1415/1409/ح

ارسال نظرات