۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۱۸۷۹۹۳
به همت حوزه علمیه خواهران آمل؛

همایش بزرگ بانوان و ولایت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ بانوان و ولایت به همت حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل، اداره اوقاف و امور خیریه و ستاد احیای غدیر برگزار شد.
عدير غدير، جشن عيد غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل چهارشنبه شب در همایش بزرگ بانوان و ولایت که در شبستان آستان مقدس امام زاده عبدالله(ع) آمل برگزار شد با گرامی داشت عید سعید غدیرخم، گفت: دشمنان ما بدانند اولین حریم مدافع ولایت حضرت فاطمه الزهرا(س) بوده است که استمداد آن حرکت را، خواهران ما دارند.

 

وی با اشاره به این که انسان برای این که به کمال برسد جنسیت در آن نقشی ندارد، بیان داشت: خداوند منان در قرآن کریم می فرماید آن ها که ایمان دارند باید بدانند که الگوی آنان می تواند یک زن باشد.

 

حجت الاسلام علیخانی، ادامه داد: علما و بزرگان می فرمایند علل پیروزی دین مبین اسلام در سه مسأله اخلاق پیامبر گرامی اسلام، شمشیر امام علی(ع) و ثروت حضرت خدیجه(س) است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با بیان این که حضرت فاطمه الزهرا(س) نخستین مدافع ولایت و طریق آن است، ادامه داد: بعضی ها ارتباط امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) را یک رابطه زن و شوهری می دانند ولی این ارتباطی با ولی خودش است.

 

وی با تاکید بر این که خواهران ما باید سیره حضرت زهرا(س) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، بیان داشت: هر شخصیت انسانی و الهی باید بداند همه چیز را باید در راه ولایت فدا کرد که این امر آموزه ای ارزنده از زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) است.

 

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به انتخاب شهیده سیده طاهره هاشمی از شهرستان هزارسنگر آمل به عنوان شهید شاخص سال کشور، گفت: این امر ارزنده بوده که باید از فرصت به وجود آمده در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره گرفت.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با بیان این که خواهران ما حضور فعال و ارزنده ای در صحنه های مختلف جامعه داشته و به خوبی نقش آفرینی می کنند، بیان داشت: اگر حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت حماسه آفرید، بانوان ما با حضور در صحنه های سیاسی و اجتماعی با الگوگیری از این حضرت صحنه را خالی نخواهند کرد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به بخشی از وصیت نامه شهیده سیده طاهره هاشمی مبنی بر این که مبادا سازشی صورت گیرد و خون های شهیدان به هدر رود، گفت: مرگ بر آمریکا هیچ زمانی از صحنه سیاسی ما محو نخواهد شده که این پیام ارزنده شهدا است.

 

گفتنی است؛ این همایش به همت حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل، اداره اوقاف و امور خیریه و ستاد احیای غدیر برگزار شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات