۰۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۸۸۰۱۸
آیت الله نظری:

غدیر باید همانند فرهنگ عاشورا در جامعه اسلامی نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری با تأکید براین که مسأله غدیر باید همانند فرهنگ عاشورا در جامعه اسلامی نهادینه شود، بیان داشت: باید از همه ظرفیت ها به منظور جهانی سازی فرهنگ غدیر بهره گرفت.
آيت الله نظري خادم الشريعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه ظهر امروز در جشن عید غدیر در ساری بر ضرورت اقامه نماز جماعت در مساجد تأکید کرد و گفت: اقامه نماز به صورت جماعت در مساجد از اهمیت و ثواب بالایی برخودار است و در دین مبین اسلام نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

 

وی با تأکید براین که نماز در مساجد باید به جماعت و با حضور روحانی اقامه شود، افزود: مساجد همواره باید به روی نماز گزاران باز باشد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با گلایه از بسته بودن درب برخی مساجد در طول روز تأکید کرد: متأسفانه شنیده می شود نماز جماعت در برخی مساجد اقامه نمی شود و این یک نقص بزرگ است.

 

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت و صلوات جمعی بر محمد و آل محمد از ثواب بسیار بالایی در اسلام برخوردار است که باید مورد توجه عموم مردم قرار گیرد.

 

بنیانگذار دهه غدیر در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک عید سعید غدیر به همه مسلمانان گفت: فرهنگ غدیر باید بیش از پیش در جامعه دینی نهادینه شود.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید بر بزرگداشت دهه غدیر در جامعه دینی خاطرنشان کرد: جلسات غدیر باید محکم و محترم باشد و در جامعه ترویج شود.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با تأکید براین که مسأله غدیر باید همانند فرهنگ عاشورا در جامعه اسلامی نهادینه شود، بیان داشت: باید از همه ظرفیت ها به منظور جهانی سازی فرهنگ غدیر بهره گرفت.

 

بنیانگذار دهه غدیر کشور با بیان این که نخستین حکومت شیعی در مازندران تشکیل شد و مردم این طبرستان سبق تشیع دارند، گفت: مسأله غدیر باید به صورت محتوایی و ریشه ای از سوی شیعیان به دنیا معرفی شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات