۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۸۸۰۴۰
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

ولایت فقیه تداوم غدیر و رمز زنده بودن شیعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه ولایت فقیه تداوم غدیر و رمز زنده بودن شیعه است بر قدر دانستن نعمت ولایت و رهبری تاکید کرد و گفت:‌ رهبر معظم انقلاب پس از پایان جنگ و بروز حوادث مختلف، با دیدگاه‌ها و نظرات خود، جامعه را به خوبی هدایت و از بروز چندین جنگ جلوگیری کرده‌اند.
غلامرضا جلالي رييس سازمان پدافند غير عامل كشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،سردار غلامرضا جلالی ‌رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک عید غدیر خم، از غدیر به عنوان اکمال دین نام برد و گفت: غدیر یعنی ای کسانی که جلو رفته‌اید و ای کسانی که عقب مانده‌اید خود را با حرکت‌های ولایت تنظیم کنید که ولایت فقیه تداوم غدیر و رمز زنده بودن شیعه است.
 
وی با بیان اینکه مگر قرار است رهبر معظم انقلاب چه کار کند که دشمنان بر روی ایشان متمرکز هستند، افزود:‌ رهبری و ولایت فقیه قرار است امت اسلامی را در گردنه‌‌های حساس و پیچ‌های تاریخی و لحظه‌های پیش‌رو هدایت کند و مسیر رستگاری را به مردم نشان دهد.
 
وی تصریح کرد: اهمیت وجود ولایت فقیه و رهبری که آن را تداوم غدیر ارزیابی می‌کنیم آن است که در شرایط امروز جهان‌، انقلاب و بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی مانند مصر و تونس اتفاق می‌افتد،‌ اما چون فاقد رهبری به صورت ولایت فقیه هستند، انقلاب آنها با حوادث ناگواری مواجه می‌شود که ضرورت وجود ولایت را نشان می‌دهد.
 
سردار جلالی با بیان اینکه ولایت فقیه در دوران امام راحل شاهکار کرد، گفت: امام راحل یک کشور را در برابر تهدیدها هدایت کرد و یک جنگ ناخواسته را که بر ملت مظلومی تحمیل شده بود با مدیریت صحیح به صلاح رساند و امروز پس از امام راحل ولی فقیه و نایب امام زمان(عج) کشور را هدایت کردند و این هدایت سبب شد از بروز چندین جنگ جلوگیری شود.
 
وی با بیان اینکه ملت ما منافع ملی خود را در این شرایط نابسامان امنیتی منطقه حفظ کرده و روز به روز ارتقای ظرفیت‌های ملی و جایگاه کشور را در منطقه قوت بخشیده ‌است، گفت: امروز رهبر معظم انقلاب پس از پایان جنگ و بروز حوادث مختلف، با دیدگاه‌ها و نظرات خود، جامعه را به خوبی هدایت کرده‌اند، ولایت و رهبری بر کشور نعمتی بزرگ است که باید قدر آن را دانست.
 
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به تاکید رهبری بر تشکیل پدافند غیرعامل،‌ با تقسیم تهدیدها به طبیعی و غیرطبیعی و تعریف هر یک از آنها اظهار کرد: تهدیدها در طیف کلی شاهد تغییر بنیادی در کیفیت شده‌اند، در این میان ماموریت و رسالت پدافند غیرعامل آن است که با مجموعه‌ای از اقدام‌ها تلاش کند تا تاثیر تحریم‌ها را بر جامعه و زیرساخت‌های آن و مردم مدیریت و کنترل کند.
 
وی با بیان اینکه ایران اسلامی با نظریه انقلاب و رویکرد انقلابی تهدیدهای مختلف و دشمنان بسیاری در دنیا دارد، ابراز کرد: براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب تهدیدهای نظامی از کشور فاصله گرفته‌ و سایر تهدیدها در قالب و فرم جدید جایگزین آن شده‌اند، اینجا ضرورت دارد مجموعه‌ای در کشور شکل بگیرد که متصدی پایش، رصد و تجزیه و تحلیل تهدیدها بوده و راهکارهای مقابله با آن را اتخاذ کند.
 

سردار جلالی ادامه داد: ماهیت پدافند غیرعامل یک ماهیت علمی، پژوهشی و دانشی است، اینکه مقام معظم رهبری از پدافند غیرعامل انتظار دارند که کشور را از درون مصون کند به این معنا است که اگر دشمن تلاشی کند هیچ اثری بر کشور نگذارد و طبیعتا این انتظاری بسیار بزرگ و کاری سنگین است که بتوان پدافند غیرعامل را در کالبد کشور و دستگاه‌های ذیربط به کار برد./920/پ202/ی

ارسال نظرات