۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۸۸۰۸۲
سردار فضلی:

مهم ترین انتظار شهدا از ما این است که راه را گم نکنیم

خبرگزاری رسا ـ جانشین بسیج مستضعفین کشور با بیان این که شهدا، وصایا و تاکیداتی برای ما دارند، گفت: مهم ترین انتظار شهدا از ما این است که راه را گم نکنیم.
سردار فضلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سردار علی فضلی، جانشین بسیج مستضعفان کشور ظهر امروز در یادواره شهدای کارمند مازندران در سالن مصباح دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به این که شهدا سهم بزرگی در دفاع از انقلاب و جنگ برعهده داشتند، گفت: در حال حاضر 21 شهید کارمند شناسایی شدند که همه آنها احساس تکلیف کردند و برای دفاع از میهن اسلامی در جبهه های حق علیه باطل حاضر شدند.

 

سردار فضلی با بیان این که شهدا همواره منشأ خیر و برکات فراوانی برای نظام اسلامی بوده و هستند، بیان کرد: در عملیات کربلای پنج رزمندگان فداکاری های زیادی انجام دادند که در ساعات نخست این عملیات با عدم فتح مواجه شدیم و با نزدیک به ده هزار شهید و مجروح شیمیایی به عقب برگشتیم، ما از باب وظیفه به جبهه رفته بودیم و شکست معنا نداشت.

 

جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به شکست عملیات کربلای پنج و بررسی و برگزاری جلسات متعدد عوامل شکست، گفت: در شلمچه موانع پی در پی باتلاق و میدان مین بین ما و دشمن بود که قادر نبودیم میدان مین را جمع کنیم و البته هنوز هم پاک سازی نشده است وجود داشت که عبور از این میدان مین، کار سخت و دشواری است.

 

وی  با بیان این که هیچ فرمانده ای برای شروع مجدد در عملیات کربلای پنج اعلام آمادگی نمی کرد، اظهار داشت: ندای حضرت امام از جماران به گوش رسید و ایشان خواسته بودند که عملیات کربلای پنج انجام شود.

 

جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: پیام نورانی امام خمینی(ره) در حالی در جلسه منتشر شد که فرماندهان خسته بودند اما پس از شنیدن  پیام جان تازه ای گرفتند.

 

فضلی  با بیان این که شهدا برای دفاع از آرمان های انقلاب و امام راحل از هم پیشی می گرفتند، ادامه داد: این احساس تکلیف در همه رزمندگان وجود داشت و می خواستند برای شکستن ابهت دشمن، از همدیگر سبقت بگیرند.

 

وی یادآورشد: دژ شلمچه نفوذ ناپذیر بود و بیشتر از یکی دو درصد، احتمال نفوذ نمی دادند و خداوند عنایتی کرد و شناخت عمیقی از دشمن حاصل  و عملیات با موفقیت انجام شد.

 

جانشین بسیج مستضعفین کشور با بیان این که شهدا، وصایا و تاکیداتی برای ما دارند، گفت: مهم ترین انتظار شهدا از ما این است که راه را گم نکنیم. 

 

این مسؤول با بیان این که شهدا چراغ راهند و مسیر را برای ما نشانه گذاری می کنند، بیان داشت: مردم در مسیر شهدا بیش از گذشته به ارزش ها روی آوردند.

 

فضلی با بیان این که در مسیر بازسازی راه شهدا، مردم بسیاری عازم کربلاهای ایران می شوند، بیان داشت: مردم ما هزار و 350 کیلومتر از جبهه های نبرد را زیارت می کنند.

 

وی با اشاره به  این که از سیزده مهرماه اعزام کاروان های دانش آموزان به کربلاهای ایران آغاز شده است، تصریح کرد: سال گذشته چهار میلیون و860 هزارنفر به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

 

فضلی بیان داشت: تا سال گذشته کاروان های دانش آموزی تنها به خوزستان اعزام می شدند اما امسال به پنج استانی که درگیر جنگ بودند اعزام می شوند.

 

وی با اشاره به این که از اعزام های سال گذشته 90 درصد جوان هستند، یادآور شد: برای سال تحصیلی امسال پیش بینی شده که شش مییلون نفر به مناطق عملیاتی اعزام شوند./950/پ202/ج

ارسال نظرات