۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۸۸۱۱۷
آیت‌الله جوادی آملی:

غرب اگر می‌خواهد کرامت انسانی را بفهمد به ایران اسلامی بنگرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله جوادی آملی تجاوز نکردن کشورمان به کشورهای دیگر را مهم‌ترین عامل کرامت انسانی ملت ایران دانست و گفت: غربی‌ها اگر می‌خواهند کرامت انسانی را بفهمند به ایران اسلامی نگاه کنند.
آيت الله عبدالله جوادي آملي

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جوادی آملی، مفسر برجسته قرآن کریم در این دیدار جمعی از مسؤولین سازمان بسیج اساتید کشور و اعضای حاضر در سومین دوره تربیت مدرس کارگاه‌های جنگ نرم با تبریک عید غدیر خم و آرزوی سلامتی برای همه مسلمانان و محبان خاندان عصمت و طهارت به اهمیت موضوع جنگ نرم پرداخت، گفت: این‌که نام بخشی از فعالیت‌های فرهنگی‌تان به عنوان جنگ نرم انتخاب شده است باید بدانید که این عنوان نام پربرکتی است زیرا که رسالت انبیا الهی در برابر طاغوتیان نیز همین جنگ نرم بوده است.

وی ادامه داد: براساس آیه «فَقُولاَ لَهُ قَوْلاً لَّیِّنا» ذات اقدس الهی می‌فرماید باید حرفتان نرم باشد چون حرف نرم راه نفوذ را به همراه خود دارد، البته این حرف نرم غیر از حرف سست و بی‌برهان است، حرف نرم حرفی متقن، مبرهن، بامحتوا و نافذ است که مخالف فطرت نیست.

مفسر برجسته قرآن کریم به اساتید بسیجی و اعضای شبکه‌های جنگ نرم بسیج اساتید کشور توصیه کرد: برنامه‌ها و برنامه‌ریزی در حوزه جنگ نرم باید متقن و مبرهن باشد.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که هیچگاه در دوران دفاع مقدس کرامت انسانی را نادیده نگرفتیم، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی همواره نشان داده است که به رغم برخورداری از قدرت و توانمندی‌های لازم هیچ‌گاه به جایی حمله نمی‌کند و در تمام این سال‌ها کرامت انسانی را نادیده نگرفته‌ایم.

وی افزود: حتی بعد از سال‌های دفاع مقدس وقتی صدام به کویت حمله کرد و با حمله کشورهای مختلف علیه خود مواجه شد، ما چون قطعنامه را پذیرفته بودیم اصول اخلاقی و انسانی را زیر پا نگذاشتیم و اقدامی علیه او نکردیم، از‌ این‌رو جمهوری اسلامی ایران با وجود قرار داشتن در اوج قدرت به هیچ کشوری تجاوز نکرد که این مهم نشانه کرامت انقلاب اسلامی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم غرب به ویژه سازمان ملل و مجامع بین‌المللی را مورد خطاب قرار داده و گفت: غربی‌ها اگر می‌خواهند کرامت انسانی را بفهمند به ایران اسلامی نگاه کنند و این‌که بسیاری از کشورهای جهانی و جهان اسلام شیفته نظام اسلامی هستند به خاطر زبان و منطق انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع جنگ نرم اظهار داشت: جنگ نرم یعنی طرزی زندگی کنید که دنیا بفهمد شما ستبر و نفوذناپذیر هستید بسان قله دماوند که منشا برکت است ولی کسی را یارای مقابله با آن نیست.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی خطاب به اساتید بسیجی تأکید کرد: شما اساتید بسیجی پرچمدار این جنگ نرم هستید و باید با این فرهنگ و نگاه نیروسازی کنید تا هیچ بیگانه‌ای قصد آسیب به جامعه را نداشته باشد./993/د102/ج

 

ارسال نظرات