۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۱۸۸۱۵۰

تکذیب کشته شدن فرمانده شورشیان

خبرگزاری رسا ـ در حالی که شبکه تلویزیونی سوریه خبر کشته شدن رهبر جبهه النصره را داده بود، این گروه خبر مذکور را تکذیب کرد.
نيروهاي گروه جبهه النصره

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، جبهه النصره ساعاتی پس از انتشار خبر کشته شدن ابومحمد الجولانی در یکی از شبکه های دولتی سوریه در بیانیه این خبر را تکذیب کرده و می گوید، ابومحمد الجولانی در سلامت کامل بسر می برد.

تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرده بود که ابو محمد الجولانی، در جریان درگیری بین نیروهای دولتی و مخالفان مسلح بشار اسد در استان لاذقیه در غرب سوریه کشته شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس در حالی این خبر منتشر شده است که نیروهای دولتی طی چند روز اخیر ضربات سنگینی به مخالفان مسلح در جبهه های مختلف وارد کرده اند. منابع دولتی سوریه می گویند، دست کم 40 نفر از نیروهای گروه جبهه النصره روز جمعه در جریان کمین نیروهای دولتی کشته شده اند.

طبق این گزارش، نیروهای دولتی با همراهی نیروهای حزب الله توانسته اند یک بزرگراه که دمشق را به شرق این کشور متصل می کند از کنترل نیروهای مسلح مخالف حکومت خارج کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس،‌ گفته می شود، ابو محمد الجولانی اخیرا در بین نیروهای مسلح مخالف در حومه دمشق حضور داشته است، اما احتمالا به دنبال نفوذ نیروهای مخالف به استان لاذقیه، وی به این منطقه رفته باشد.

جبهه النصره در فهرست گروه های تروریستی آمریکا قرار دارد. این گروه تاکنون مسئولیت بسیاری از حملات انتحاری به مراکز دولتی سوریه را برعهده گرفته است./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات