۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۱۸۸۳۰۷

چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس باحضور حجت‌الاسلام ابوترابی فرد و سردار نقدی در شبستان مصلای امام خمینی(ره) تهران افتتاح شد.
چهارمين نمايشگاه ملي کتاب دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس عصر امروز دوشنبه ششم آبان ماه باحضور حجت‌الاسلام ابوترابی فرد، نائب رییس مجلس شورای اسلامی و سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین در شبستان مصلای امام خمینی(ره) تهران افتتاح شد.

در این مراسم که با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد، حجت‌الاسلام ابوترابی فرد انقلاب اسلامی را فرزند اندیشه و تفکر دانست و با بیان این‌که این انقلاب در سایه قلم به رشد و بلوغ رسیده است و در پرتو دانش و بالندگی دوران رشد و شکوفایی خود را سپری می‌کند، گفت:‌ ما باید پرچمدار واقعی قلم در عرصه امروز و فردای گیتی باشیم.

وی با بیان این‌که قلم می‌تواند در همه عرصه‌ها ورود پیدا کند، ابراز داشت: در این دوران یکی از زیباترین و گران‌بهاترین عرصه‌های حضور قلم، عرصه دفاع مقدس است.

زوایای دفاع مقدس برای ملت‌های مسلمان تبیین شود

نائب رییس مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس را بزرگ‌ترین گنجینه فرهنگی، فکری، اخلاقی، اعتقادی، علمی و ارزشی ملت ایران و ملت اسلام خواند و خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم زوایای این حادثه بزرگ را به‌دست صاحبان قلم، برای ملت‌های مسلمان و جامعه انسانی تبیین و تعریف کنیم، انقلاب اسلامی را در برابر دیدگان آنان ترسیم کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد دفاع مقدس را آیینه‌دار انقلاب اسلامی، ترجمه تفکر و اندیشه امام خمینی(ره) و‌ تجسم همه ارزش‌های انسانی و الهی خواند و گفت: ما در دوران دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را به جهان صادر کردیم.

همچنین سردار نقدی دفاع مقدس را پر افتخارترین برگ تاریخ برای ملت ایران و همه ملت‌های آزادی‌خواه دانست و گفت: سراغ نداریم که ملتی در برابر همه ابرقدرت‌های شرق و غرب، همزمان بایستد و سربلند و پیروز شود.

وی با تأکید بر این‌که همه باید کمک کنند تا گنجینه دفاع مقدس را استخراج و به نسل آینده منتقل کنیم، ابراز داشت: هر نویسنده، شاعر، فیلم‌ساز و ناشری که اثری درباره دفاع مقدس تولید نکرده است، ناقص است و از بزرگ‌ترین حادثه و حماسه ملت خود بی‌بهره مانده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به طرح حذف شعار «مرگ بر آمریکا»، گفت: امروز عده‌ای خودباخته، افراط‌گرا و تفریط‌گرا وقاحت را به‌جایی می‌رسانند که بیایند به ملت ایران توهین کنند و با دروغ‌گویی و فریب مردم بخواهند که شعار راهبردی خود «مرگ بر استکبار و آمریکا» را کنار بگذارند.

آنها که تلاش می‌کنند شعار «مرگ بر آمریکا» را ممنوع کنند، از سرنوشت شاه عبرت بگیرند

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: آنها که تلاش می‌کنند تا شعار «مرگ بر آمریکا» را ممنوع کنند، از سرنوشت شاه عبرت بگیرند زیرا این کار رژیم پهلوی بود که بسیار تلاش کرد و همه مأموریتش این بود که ملت «مرگ بر استکبار» نگویند و مقابل مستکبرین نایستند.

لازم به‌ذکر است چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از ششم تا سیزدهم آبان ماه از ساعت 10 تا 20 در شبستان مصلای امام خمینی(ره) تهران دایر است./956/پ202/ی

ارسال نظرات